Make Check Payable

Turkish translation: adına çek düzenlenen

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Make Check Payable
Turkish translation:adına çek düzenlenen
Entered by: Zeki Güler

04:15 Jul 7, 2014
English to Turkish translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s) / Anlaşma
English term or phrase: Make Check Payable
"Make Check Payable To:"

Anlaşmanın ödemeyle ilgili bölümünde "Payee Information" başlığının altıda geçiyor.
Tuncay Kurt
Turkey
adına çek düzenlenen
Explanation:
Adına çek düzenlenen kişi, yani Hamil-i Çek.
Selected response from:

Zeki Güler
Turkey
Grading comment
Teşekkürler.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5..... emrine çek düzenlemek
Kagano
4adına çek düzenlenen
Zeki Güler
3 +1Çeki ... Adına Yapın
ATIL KAYHAN
3hamiline odenebilir yapmak
osan1


  

Answers


53 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
make check payable
hamiline odenebilir yapmak


Explanation:
odmenin yapilacagi kisi veya kuruma referans veren bir kalip. Cekin odenecegi/keside edilecegi .... Cekin hamili ..

osan1
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
make check payable
Çeki ... Adına Yapın


Explanation:
Bence bizdeki en iyi karsiligi budur. Örnek, "make check payable to Michael Smith", yani "çeki Michael Smith adina yapin".

ATIL KAYHAN
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 19
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler. Bu karşılık da çok uygun ama bir başlık gibi yer aldığından diğerini seçmek istedim. İyi akşamlar.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Raffi Jamgocyan
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
make check payable to ....
..... emrine çek düzenlemek


Explanation:
Çek üzerindeki isim boşluğuna, keşide etmeye ya da nakide çevirmeye yetkili kişinin adını yazmak suretiyle çek düzenlemek şeklinde de genişletilebilir.

Özellikle ABD'de şahıs çeklerinin günlük alışverişte kullanımı oldukça yaygın olduğu için, çek sahipleri örneğin bir markette alışverişlerini tamamladıktan sonra kasada çek üzerine alışveriş tutarını ve ardından "Payable to..........." şeklinde başlayan satıra da marketin adını yazarlar. Yani o market emrine çek düzenlemiş olurlar.

Kagano
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
make check payable
adına çek düzenlenen


Explanation:
Adına çek düzenlenen kişi, yani Hamil-i Çek.


    Reference: http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2009/12/20091220-6.htm
    Reference: http://www.muhasebedersleri.com/ticari-belgeler/cek.html
Zeki Güler
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 63
Grading comment
Teşekkürler.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search