entry by entry

Turkish translation: her bir beyanname için ayrı ayrı

15:52 Dec 7, 2018
English to Turkish translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s) / medical contract
English term or phrase: entry by entry
Bir medikal sözleşmede yer alan "Total amounts payable to customs are subject review on an entry by entry basis by local authorities" cümlesinde "on an entry by entry basis" sözcük grubu için kullanılabilecek karşılıklarla ilgili yardım rica ediyorum.

Teşekkürler!
İpek Unutmaz
Turkey
Turkish translation:her bir beyanname için ayrı ayrı
Explanation:
Verdiğiniz cümledeki "entry"'den kasıt "customs entry"dir. Yani gümrük beyannamesi. Gümrüğe ödenecek tutarlar yerel makamlar tarafından her beyanname için ayrı ayrı gözden geçirilir diyor.

Customs Entry is declaration of information on imported or exported goods, prepared by a customs broker on a prescribed form called entry Form or duty entry Form, and submitted to the customs.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2018-12-07 19:43:34 GMT)
--------------------------------------------------

Gümrüğe ödenecek TOPLAM tutarlar yerel makamlar tarafından her beyanname için ayrı ayrı gözden geçirilir
Selected response from:

Haluk Aka, Chartered Linguist (MCIL)
United Kingdom
Grading comment
Genel bağlama göre en uygun karşılık bu odu. Tekrar teşekkürler.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1her bir beyanname için ayrı ayrı
Haluk Aka, Chartered Linguist (MCIL)
4 +1her kalem için ayrı ayrı
Zeki Güler
3girdi bazında
Baran Keki
3her bir giriş (için/bazında)
Ümit Karahan


Discussion entries: 1





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
girdi bazında


Explanation:
derdim

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2018-12-07 15:58:05 GMT)
--------------------------------------------------

https://www.tarlasera.com/haber-11315-acik-oynamak-icin-elin...
...Bunun için de üretim planlaması, maliyet hesaplaması ve üretici desteklerinin girdi bazında belirlenmesi gerekiyor...

Baran Keki
Turkey
Meets criteria
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 18
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
her kalem için ayrı ayrı


Explanation:
"Gümrüğe ödenecek toplam miktar (vergi?), yerel makamlarca (gümrük beyannamesindeki) her kalem için ayrı ayrı yapılacak değerlendirme sonucunda belirlenecektir."

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2018-12-07 17:04:15 GMT)
--------------------------------------------------

Evet

Zeki Güler
Ireland
Meets criteria
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 63
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler. Anladığım kadarıyla burada gümrük beyannamesine ilişkin terimsel bir kullanım yok. Direkt girilen ürün, kalem olarak kullanılıyor değil mi?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Onur Inal
7 hrs
  -> Teşekkürler

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
her bir giriş (için/bazında)


Explanation:
"Entry" gümrük işlemleriyle ilgili olarak "giriş" kelimesiyle eşleşiyor.Metinde de gümrük ile ilgili bir uygulama anlatılıyor sanırım.

".....yerel yetkililer tarafından her bir giriş için/bazında gözden geçirilir..."


    Reference: http://www.lojiblog.com/terimler/
    https://www.gumruk.com.tr/files/gumruk_genel_tebligi_gecici_ithal_edilen_kara_tasitlarina_iliskin_seri_no_01.htm
Ümit Karahan
Turkey
Does not meet criteria
Native speaker of: Turkish
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
her bir beyanname için ayrı ayrı


Explanation:
Verdiğiniz cümledeki "entry"'den kasıt "customs entry"dir. Yani gümrük beyannamesi. Gümrüğe ödenecek tutarlar yerel makamlar tarafından her beyanname için ayrı ayrı gözden geçirilir diyor.

Customs Entry is declaration of information on imported or exported goods, prepared by a customs broker on a prescribed form called entry Form or duty entry Form, and submitted to the customs.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2018-12-07 19:43:34 GMT)
--------------------------------------------------

Gümrüğe ödenecek TOPLAM tutarlar yerel makamlar tarafından her beyanname için ayrı ayrı gözden geçirilir


    Reference: http://www.businessdictionary.com/definition/customs-entry.h...
Haluk Aka, Chartered Linguist (MCIL)
United Kingdom
Meets criteria
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Genel bağlama göre en uygun karşılık bu odu. Tekrar teşekkürler.
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Metin Demirel
4 hrs
  -> Teşekkürler Metin Bey :)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search