Disclosee

Turkish translation: kendisine bilgi ifşa edilen kişi/taraf

07:14 Aug 1, 2019
English to Turkish translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
English term or phrase: Disclosee
?
Bülent Avcı
Turkey
Turkish translation:kendisine bilgi ifşa edilen kişi/taraf
Explanation:
tam karşılamasa da daha kısa bir ifadeyle "bilgi alıcı" da denilebilir
Selected response from:

Raffi Jamgocyan
Turkey
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3kendisine bilgi ifşa edilen kişi/taraf
Raffi Jamgocyan
4 +2bilgi paylaşılan taraf
Çağatay Duruk
4 +1gizli bilgi alan taraf
Metin Demirel
5Taşeron personeli
Salih1946
4... nüfuz etmesine müsaade edilen / izin verilen kişi
Yunus Can ATLAR


Discussion entries: 2





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
disclosee
kendisine bilgi ifşa edilen kişi/taraf


Explanation:
tam karşılamasa da daha kısa bir ifadeyle "bilgi alıcı" da denilebilir

Raffi Jamgocyan
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 104
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Baran Keki
2 mins
  -> Teşekkürler Baran Bey :)

agree  Dagdelen
41 mins
  -> Teşekkürler Rasim Bey :)

agree  Recep Kurt
5 hrs
  -> Teşekkürler Recep Bey:)

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
disclosee
gizli bilgi alan taraf


Explanation:
Bilgi gizliliği ile ilgili metinlerde, kendisine bilgi açıklanan taraf anlamına geliyor.

"Gizli bilgi alan taraf" şeklinde çevirildiği örnekler mevcut.


    https://www.lawinsider.com/dictionary/disclosee
    https://www.google.com/search?ei=IpNCXd6KII75wQKUxZb4CA&q=%22gizli+bilgi+alan%22&oq=%22gizli+bilgi+alan%22&gs_l=psy-ab.3..35i302i39.6532.667
Metin Demirel
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Baran Keki
1 min
  -> Teşekkür ederim, Baran Bey :)

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
disclosee
bilgi paylaşılan taraf


Explanation:
discloser-bilgi paylaşan taraf; disclosee-bilgi paylaşılan taraf. disclose için ifşa karşılığı kullanılıyor bazen ama ben doğru bulmuyorum, ifşa ve disclose anlamları arasında fark olduğunu düşünüyorum.

Çağatay Duruk
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mert Dirice: Kulağa daha Türkçe gelen, daha kısa ve öz bi öneri. Disclose ifşa anlamında kullanılmaya müsait olsa da genel kapsamı bu anlama kısıtlı değildir, o yüzden 'bilgi paylaşmak' daha uygun ve nötr bi seçenek.
1 hr
  -> teşekkürler

agree  Nesrin Comez-Vance
7 hrs
  -> teşekkürler

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
disclosee
... nüfuz etmesine müsaade edilen / izin verilen kişi


Explanation:
Bağlama göre değişmekle birlikte,

Sözleşme içeriğine, ticari sırlara, soruşturma dosyasına, gizli bilgilere vb nüfuz etmesine müsaade edilen / izin verilen kişi / şahıs / taraf

Yunus Can ATLAR
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

11 days   confidence: Answerer confidence 5/5
disclosee
Taşeron personeli


Explanation:
https://www.lawinsider.com/dictionary/disclosee

Salih1946
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 59




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search