Schedule, attachment, annex

Turkish translation: tarife/çizelge, ilişik, ek

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Schedule, attachment, annex
Turkish translation:tarife/çizelge, ilişik, ek
Entered by: Bülent Avcı

04:40 Oct 10, 2019
English to Turkish translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
English term or phrase: Schedule, attachment, annex
Sözleşmeler için nasıl çevirmeliyiz?
Bülent Avcı
Turkey
tarife/çizelge, ilişik, ek
Explanation:
schedule için tarife, çizelge gibi karşılıklar kullanılabilir, veya içinde yer alan bilgiye göre başka bir şey de olabilir.
attachment ve annex eş anlamlı kelimeler, farklılaştırmak için de Türkçe eş anlamlılar kullanılabilir. örneğin "ilişik" türetme tekniği bakımından attachment'a benziyor, tercih edilebilir. Annex için de "ek" denilebilir.
Selected response from:

Çağatay Duruk
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Lütfen açıklamaya bakin
AJ Ablooglu
5tarife/çizelge, ilişik, ek
Çağatay Duruk


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
schedule, attachment, annex
tarife/çizelge, ilişik, ek


Explanation:
schedule için tarife, çizelge gibi karşılıklar kullanılabilir, veya içinde yer alan bilgiye göre başka bir şey de olabilir.
attachment ve annex eş anlamlı kelimeler, farklılaştırmak için de Türkçe eş anlamlılar kullanılabilir. örneğin "ilişik" türetme tekniği bakımından attachment'a benziyor, tercih edilebilir. Annex için de "ek" denilebilir.

Çağatay Duruk
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 20

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
schedule, attachment, annex
Lütfen açıklamaya bakin


Explanation:
(SCHEDULE) Ek Liste
(thelawdictionary.org/schedule/)
1- Tuzukde, tapuya, ozsermaye icinde cevaba, yeminli ifadeye, veya baska bir sekilde ifadeye detaylari ile aciklamasi olan ve ana belgede belirtilen konuya eklenmis bir sayfadir.
2- Envantor listesi; bir sayfada dokumu olan envantor listesi.
3- Mahkemede, ust mahkemeden alt mahkemeye tekrar gozden gecirmesi icin gonderilen iddianamenin beyanin tutanaklari “schedule” olarak adlandirilir.
4- Anayasa hukunda, “schedule” hukumet tarafindan belli bir yasaya yapilan yeni ek beyannamedir. Yapilan bu ek detaylari onceki yasadan farki ile birlikte cok detayli bir sekilde aciklanir.

APPENDIX
(thelawdictionary.org/appendix/)
Amerikan hukukunda davalarin bazi kisimlarin cevaplandigi kisim (yada ek). Ingiliz hukukunda, temyize giden davalarda alt mahkemede kanitlarin sunuldugu basili cilt.

ANNEX
(thelawdictionary.org/annex/)
Ekleme yapmak; bir seyi baska birseye kalici olarak eklemek. Bu kelime kucuk yada alt bir seyin baska birseyle baglanmasini ifade eder.

Kisacasi her iki kelime, appendix ve annex (annexure), ana belgeye yapilan ektir. Appendix de ana belgeye konulamayan genelde sayisal veriler (tablolar, cizelgeler vs.) bulunur, ve ana dosyada bunlar referanslanmistir. Annex ise ana belgeye ek bilgi veren veya aciklama getiren ve sayisal olamayan konu icerikli bagimsiz bir belgedir.



    Reference: http://thelawdictionary.org/annex/
    Reference: http://thelawdictionary.org/schedule/
AJ Ablooglu
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 20




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search