decree nisi

Turkish translation: geçici / muvakkat boşanma kararı

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:decree nisi
Turkish translation:geçici / muvakkat boşanma kararı
Entered by: Özden Arıkan

11:46 Apr 27, 2005
English to Turkish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / certificate of divorce
English term or phrase: decree nisi
A sentence from a certificate of divorce:

"In relation to the marriage solemnised on the first day of November 2002 I certify that the ***decree nisi*** of dissolution of marriage made by the court on eighth day of March 2005 became absolute on ninth day of April 2005."


Thanks in advance.
stra
boşanma kararı
Explanation:
boşanma kararı

--------------------------------------------------
Note added at 3 mins (2005-04-27 11:50:43 GMT)
--------------------------------------------------

ups, pardon, \"geçici boşanma kararı\"

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 10 mins (2005-04-27 12:56:48 GMT)
--------------------------------------------------

bu arada, \"geçici\" yerine \"muvakkat\" da kullanılabilir... \"muvakkat nikah\" da var ne de olsa... ;-)
Selected response from:

Leyal
Grading comment
Herkese teşekkür ederim.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3"temyizi kabil" boşanma kararı
Serkan Doğan
4 +2boşanma kararı
Leyal
5 +1kesinleşmemiş boşanma kararı
biyanka
5muvakkat boşanma hükmü
smyrna
5Aki başka delillerle kanıtlanmadıkça geçerli olan (mahkeme) emri
ATB Translation
5kesin veya mutlak olmayan hüküm
Adil Sönmez (X)
5diğer taraf muayyen bir müddet içinde itirazda bulunarak kaldırılması için muhik
Mustafa Er (BSc MA)


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
diğer taraf muayyen bir müddet içinde itirazda bulunarak kaldırılması için muhik


Explanation:
DIGER TARAF MUAYYEN BIR MUDDET ICINDE ITIRAZDA BULUNARAK KALDIRILMASI ICIN MUHIK SEBEPLER GÖSTERMEDİKÇE HÜKÜM İFADE EDEN MAHKEME KARARI

--------------------------------------------------
Note added at 8 mins (2005-04-27 11:55:04 GMT)
--------------------------------------------------

TÜRK HUKUK LUGATI

Mustafa Er (BSc MA)
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Leyal: iyi de, bu karşılığı değil, tanımı... Nuray Lûgatı... ;-)
13 mins

46 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
kesin veya mutlak olmayan hüküm


Explanation:
nisi

• adjective: not final or absolute (Example: "The decree is nisi and not absolute")

http://public.onelook.com/?w=nisi&last=n.i.s.i&loc=spell1



Adil Sönmez (X)
Works in field
PRO pts in category: 8

3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
boşanma kararı


Explanation:
boşanma kararı

--------------------------------------------------
Note added at 3 mins (2005-04-27 11:50:43 GMT)
--------------------------------------------------

ups, pardon, \"geçici boşanma kararı\"

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 10 mins (2005-04-27 12:56:48 GMT)
--------------------------------------------------

bu arada, \"geçici\" yerine \"muvakkat\" da kullanılabilir... \"muvakkat nikah\" da var ne de olsa... ;-)

Leyal
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 20
Grading comment
Herkese teşekkür ederim.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Umit Altug: "geçici boşanma kararı"
2 mins

agree  Selçuk Budak: evet 1 aylık bekleme süresinde temyiz edilmezse, "decree absolute" oluyor
35 mins
  -> oh yeah ;)

neutral  Serkan Doğan: muvakkat nikah var mı efenim gerçekten, yani muta mı demek istiyorsunuz, yoksa bir üçüncü çeşit mi?.
2 days 36 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
Aki başka delillerle kanıtlanmadıkça geçerli olan (mahkeme) emri


Explanation:
Aksi başka delillerle kanıtlanmadıkça geçerli olan emir anlamındadır. HTH

Buradaki sistem genellikle boşanma kararlarında geçerlidir. Türkiye'deki boşanma ilamlarını tercüme eden arkadaşlar fark edecektir. Boşanma kararı verildikten belli bir süre geçtikten sonra, bu karar kesinleşir (çünkü taraflardan hiç biri temyiz etmemiştir) ve Mahkeme Kalemi kesinleştirme şerhini düşer. Kesinleşme şerhi düşmeden önceki hali Decree Nisi'dir (her ne kadar Türkiye'de bunu kullanmıyorsak da).

ATB Translation
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
"temyizi kabil" boşanma kararı


Explanation:
..

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 44 mins (2005-04-27 14:31:23 GMT)
--------------------------------------------------

absolute ise \"ilam\" olur..

Serkan Doğan
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 75

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Özden Arıkan
21 hrs
  -> Gracias

agree  IMP
1 day 5 hrs
  -> Thanks

agree  biyanka
2 days 18 hrs
  -> gracias avrvm

1 day 4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
muvakkat boşanma hükmü


Explanation:
Ancak belirli bir süre geçtikten sonra nihai hüküm haline gelen muvavakkat boşanma hükmü. Amerika birleşik devletlerinin bazı eyaletlerinde boşanma kararları bu şkilde verilmektedir. Davalı belli bir süre içinde (6 ay) karar karşı aynı mahkemede itiraz edebilir. İtiraz haklı görünürse karar iptal olunur, aksi halde kesinleşir.

Türkçe ingilizce hukuk sözlüğü
Mustafa Ovacık
İktibas eden Smyrna,

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 4 hrs 6 mins (2005-04-28 15:53:29 GMT)
--------------------------------------------------

Pardon sözlük ingilizce-Türkçe imiş (yine çok içtim galiba:))

smyrna
PRO pts in category: 4

2 days 20 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
kesinleşmemiş boşanma kararı


Explanation:
A conditional decree of nullity or presumption of death. For most purposes the parties to the marriage are still married until the decree is made absolute. During the period between decree nisi and decree absolute the Queens Proctor or any member of the public may intervene to prevent the decree being made absolute and the decree may be rescinded if obtained by fraud.
Oxford dictionary of Law ISBN 0-19-280066-3 Page 130

biyanka
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Selcuk Akyuz: Av. Emre Marlalı'nın İngilizce Türkçe Hukuk Sözlüğü'nde de "kesinleşmemiş boşanma kararı" olarak geçiyor.
1 day 6 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search