D.iş sayılı yakalama kararı

Turkish translation: arrest warrant resolved without a court trial

08:53 Mar 20, 2018
English to Turkish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: D.iş sayılı yakalama kararı
soruşturmasında aşamasında..................Sulh Ceza Hakimliğinin ............. tarih ve ........... D.iş sayılı yakalama kararının kaldırılmasına,


bir iddianamede bu şekilde geçen bir kısaltma ile karşılaştık. "D.iş" ne anlama geliyor?
ZCerenGunay
Turkey
Turkish translation:arrest warrant resolved without a court trial
Explanation:
D. İş : Değişik İş

Değişik İş, değiştirmekle ilgili bir terim değildir. Yargılama gerektirecek dosyalara esas no. verilir ancak sadece evrak incelemeyle ve duruşma olmaksızın hakim tarafından verilecek karara değişik iş numarası verilir. Dolayısıyla amend/change gibi ifadeler kullanılması anlamsız olur. Değiştirilen bir şey yok çünkü. Yine de mahkemenin nasıl numara vereceği yine mahkeme tasarrufundadır. Miscellaneous kullanıldığını da gördüm ancak onu da doğru bulmuyorum.
Selected response from:

Tijen Kalfaoglu
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1arrest warrant with amended no
Çağatay Duruk
4 +1arrest warrant resolved without a court trial
Tijen Kalfaoglu


Discussion entries: 2





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
d.iş sayılı yakalama kararı
arrest warrant with amended no


Explanation:
d.iş=değişik iş. Daha önce çevirdiğim bir belgede açık yazılışı varmış, oradan baktım.

Çağatay Duruk
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mert Dirice
3 hrs

neutral  Tijen Kalfaoglu: arrest warrant kısmı ok ama değişik iş bu değil. Açıklama gelecek.
1 day 2 hrs
  -> haklısınız, sizinkine +1 yaptım.

1 day 3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
d.iş sayılı yakalama kararı
arrest warrant resolved without a court trial


Explanation:
D. İş : Değişik İş

Değişik İş, değiştirmekle ilgili bir terim değildir. Yargılama gerektirecek dosyalara esas no. verilir ancak sadece evrak incelemeyle ve duruşma olmaksızın hakim tarafından verilecek karara değişik iş numarası verilir. Dolayısıyla amend/change gibi ifadeler kullanılması anlamsız olur. Değiştirilen bir şey yok çünkü. Yine de mahkemenin nasıl numara vereceği yine mahkeme tasarrufundadır. Miscellaneous kullanıldığını da gördüm ancak onu da doğru bulmuyorum.

Tijen Kalfaoglu
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Çağatay Duruk
52 mins
  -> Teşekkür ederim.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search