gaugeable make-up

Turkish translation: ölçülebilir (ek) sıkılık

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:gaugeable make-up
Turkish translation:ölçülebilir (ek) sıkılık
Entered by: Selçuk Dilşen

12:34 Nov 11, 2015
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Manufacturing / Moulding
English term or phrase: gaugeable make-up
Uses consistent geometry (instead of torque) for gaugeable make-up
Esra Poyraz
Turkey
ölçülebilir (ek) sıkılık
Explanation:
Burada "sıkılık" sözünü bağlama özel kullanıyorum. Cümlede "tork" geçiyor. Endüstriyel üretimde ve bakım, işletme gibi diğer faaliyetlerde vidaların ve somunların belirli bir sıkma torku (momenti) vardır. Bu torku normal sıkma için kullanılan tork + somunun/vidanın gevşememesi için kullanılan ek tork olarak ikiye ayırabiliriz. Bunun en yaygın örneği, otomobil lastiği değiştirirken bijon somununun sıkılması ve gevşememesi için ek sıkma torku uygulanmasıdır. Bu ek torkun oluşturduğu duruma ek sıkılık veya sıkılık denebilir. Bu tork endüstride çoğunlukla tork anahtarı veya torkmetre adındaki anahtarlarla ölçülerek yani belirli bir gösterge değerine kadar okunarak uygulanır. Ancak bazı durumlarda ekipman ve somun üzerine iki işaret (ok gibi) koyulur ve tork ölçümüne gerek kalmaksızın, somunun çevrilip sıkılarak işaretlerin denk getirilmesiyle, istenen tork ve ek sıkılık elde edilmiş olur. Bu yöntem, torkun torkmetreyle ölçülmesine gerek kalmadan istenen sıkılığı elde ettiğimiz geometrik bir yöntemdir. Verdiğiniz cümlede anlatılan tam olarak bu durum olmasa bile kavramsal olarak bu durumun ifade edilmeye çalıştığını söyleyebilirim.
Selected response from:

Selçuk Dilşen
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4ölçülebilir (ek) sıkılık
Selçuk Dilşen
2ölçülebilir takviye/katkı
Raffi Jamgocyan


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
ölçülebilir takviye/katkı


Explanation:
bağlam yetersiz, sadece bir tahmin...ama teknik jargonda make-up genelde takviye ve katkı için kullanılır

Raffi Jamgocyan
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12

21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ölçülebilir (ek) sıkılık


Explanation:
Burada "sıkılık" sözünü bağlama özel kullanıyorum. Cümlede "tork" geçiyor. Endüstriyel üretimde ve bakım, işletme gibi diğer faaliyetlerde vidaların ve somunların belirli bir sıkma torku (momenti) vardır. Bu torku normal sıkma için kullanılan tork + somunun/vidanın gevşememesi için kullanılan ek tork olarak ikiye ayırabiliriz. Bunun en yaygın örneği, otomobil lastiği değiştirirken bijon somununun sıkılması ve gevşememesi için ek sıkma torku uygulanmasıdır. Bu ek torkun oluşturduğu duruma ek sıkılık veya sıkılık denebilir. Bu tork endüstride çoğunlukla tork anahtarı veya torkmetre adındaki anahtarlarla ölçülerek yani belirli bir gösterge değerine kadar okunarak uygulanır. Ancak bazı durumlarda ekipman ve somun üzerine iki işaret (ok gibi) koyulur ve tork ölçümüne gerek kalmaksızın, somunun çevrilip sıkılarak işaretlerin denk getirilmesiyle, istenen tork ve ek sıkılık elde edilmiş olur. Bu yöntem, torkun torkmetreyle ölçülmesine gerek kalmadan istenen sıkılığı elde ettiğimiz geometrik bir yöntemdir. Verdiğiniz cümlede anlatılan tam olarak bu durum olmasa bile kavramsal olarak bu durumun ifade edilmeye çalıştığını söyleyebilirim.

Selçuk Dilşen
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 36




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search