spinning jenny and spinning mule

Turkish translation: Eğirici Jenny ve iplik sarma makinesi

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:spinning jenny and spinning mule
Turkish translation:Eğirici Jenny ve iplik sarma makinesi
Entered by: Amir Akbarpour Reihani

18:35 Sep 23, 2020
English to Turkish translations [PRO]
Social Sciences - Manufacturing
English term or phrase: spinning jenny and spinning mule
Bir tür iplik eğirme aygıtları ancak tam karşılıkları var mı acaba? Aynı metinde farklı isimlerle belirtmek gerekiyor.
Hande Taylan
United States
Eğirici Jenny ve iplik sarma makinesi
Explanation:
Eğirici Jenny:
https://www.cumhuriyetarsivi.com/katalog/4199/sayfa/2012/11/...
http://ahmetsaltik.net/tag/spinning-jenny/

İplik sarma makinesi:
https://www.zargan.com/tr/q/spinning mule-ceviri-nedir
İplik sarma makinesi=> Google sonucu: 18100
İplik bükme makinesi=> Google sonucu: 707
Eğirme makinesi=> Google sonucu: 10800
Selected response from:

Amir Akbarpour Reihani
Grading comment
Thank you!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Eğirme katırı ve iplik tarağı
Salih YILDIRIM
4spinning jenny ve spinning mule
Selçuk Dilşen
4Eğirici Jenny ve iplik sarma makinesi
Amir Akbarpour Reihani
3Jenny çıkrığı ve kaba bükme makinesi
Faruk Atabeyli


  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Eğirici Jenny ve iplik sarma makinesi


Explanation:
Eğirici Jenny:
https://www.cumhuriyetarsivi.com/katalog/4199/sayfa/2012/11/...
http://ahmetsaltik.net/tag/spinning-jenny/

İplik sarma makinesi:
https://www.zargan.com/tr/q/spinning mule-ceviri-nedir
İplik sarma makinesi=> Google sonucu: 18100
İplik bükme makinesi=> Google sonucu: 707
Eğirme makinesi=> Google sonucu: 10800


Amir Akbarpour Reihani
Meets criteria
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian), Native in TurkishTurkish, Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi)
PRO pts in category: 4
Grading comment
Thank you!
Notes to answerer
Asker: Çok teşekkür ederim!


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
spinning jenny ve spinning mule


Explanation:
Aşağıda verdiğim referanslarda açıklamaları görebilirsiniz.
Bunların ikisi de farklı kişiler tarafından icat edilmiş iplik eğirme makineleri. Spinning Jenny, aynı anda 8 iğde iplik eğirirken Spinning Mule aynı anda yüzlerce iğde iplik eğirebiliyor. Mule, Jenny'nin daha gelişmişi denebilir.
Peki bunları neden İngilizce bırakmanızı öneriyorum?
Verdiğim referanslardan görebileceğiniz gibi "Spinning Jenny" adı, bu makineyi geliştiren kişinin kızının adıymış. Makineye kızının adını vermiş.

Aşağıdaki referansta "mule" adlandırması için de bir açıklama verilmiş.
This machine was called a spinning ‘mule’ because it combined features of two machines. A mule is a cross between a horse and a donkey, and all three were widely used working animals of the time. A female donkey is called a ‘Jenny’.

Bunlar dikkate alındığında, bu makinelerin adını Türkçeleştirmek bana çok anlamlı gelmiyor çünkü İngilizce adlardaki özelliği ve kinayeyi Türkçeye yansıtmak neredeyse olanaksız.



    Reference: http://ahmetsaltik.net/tag/spinning-jenny/
    https://ageofrevolution.org/200-object/cromptons-spinning-mule/
Selçuk Dilşen
United Kingdom
Meets criteria
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 36
Notes to answerer
Asker: Çok teşekkür ederim!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Faruk Atabeyli: Tekstil sektörünün bu denli gelişmiş olduğu bir ülkede çevirmen camiası, henüz olmayan terimleri istişare ile üretebilir.
18 hrs

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Eğirme katırı ve iplik tarağı


Explanation:
https://ageofrevolution.org/200-object/cromptons-spinning-mu...

Salih YILDIRIM
United States
Meets criteria
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Çok teşekkür ederim!


19 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Jenny çıkrığı ve kaba bükme makinesi


Explanation:
Tekstil Terimleri Sözlüğü, Türkçe-İngilizce-Fransızca-Almanca
1985 Özbalkan Yayınları
Hazırlayan Orhan Özbalkan

Spinning mule için ayrıca Jenny mule da kullanılıyormuş.

35 yıl öncesinin terimi, güncelliğini teyit etmek isteyebilirsiniz.

Faruk Atabeyli
Turkey
Meets criteria
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Notes to answerer
Asker: Çok teşekkür ederim!





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search