Earn the right

Turkish translation: hak kazanın

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Earn the right
Turkish translation:hak kazanın
Entered by: Omer Dasbilek

06:58 Feb 7, 2018
English to Turkish translations [PRO]
Marketing - Marketing / Market Research / Business, General
English term or phrase: Earn the right
Merhaba Arkadaşlar,

Sizce aşağıdaki deyimi (sanırım deyim) Türkçe'de en güzel nasıl ifade edebiliriz?

"Earn the right"... (start small to build rapport, increase over time)

Teşekkürler
Omer Dasbilek
Turkey
hak kazanın
Explanation:
Doğrudan çevirisi bu şekilde, fakat elinizdeki bağlama uyar mı bilmem.
Selected response from:

Recep Kurt
Turkey
Grading comment
Teşekkür ederim :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3hak kazanın
Recep Kurt
4 -1liyakat kazanın
Raffi Jamgocyan
3 -1Güven kazanın
Baran Keki
3 -1hak etmek
altugk


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
earn the right
hak kazanın


Explanation:
Doğrudan çevirisi bu şekilde, fakat elinizdeki bağlama uyar mı bilmem.

Recep Kurt
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 94
Grading comment
Teşekkür ederim :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Salih1946
6 hrs
  -> Teşekkürler

agree  Aziz Kural: katılıyorum...
13 hrs
  -> Teşekkür ederim

agree  Onur Inal
2 days 6 hrs
  -> Teşekkür ederim Onur Bey

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
earn the right
liyakat kazanın


Explanation:
Earning the right is when you do the right things in a relationship to earn the privilege to ask for or expect something from someone else.

Türkçede bu genelde liyakat olarak ifade edilir


    Reference: http://www.thecbigroup.com/2015/02/04/what-does-it-mean-to-e...
Raffi Jamgocyan
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 82

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Salih1946: Liyakata sahip olmayanın konum icabı gereken haktan zaten yoksun kalacağı aşikardır.
6 hrs

23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
earn the right
hak etmek


Explanation:
Bence "hak etmek" uygun bir karşılık olurdu. Eğer bu bir şirket mottosu ise personel için "Earn the right to ...." gibi bir şeyin çevirisi olarak ".... yapmayı hak edin" kulağa güzel geliyor. Bir de "hak etmek" çaba ile kişinin kendi elde ettiği bir şey olduğu için bağlama daha yakın duruyot.

İyi çalışmalar.

--------------------------------------------------
Note added at 23 mins (2018-02-07 07:22:08 GMT)
--------------------------------------------------

duruyot ==> duruyor olacaktı... özür dilerim. :)

altugk
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
1 corroborated select project
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Salih1946: Açıklamanızda bile "deserve" fiiline atıf yağpıyorsunuz!
6 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
earn the right
Güven kazanın


Explanation:
Önceki arkadaşların önerilerine binaen böyle bir şey öneriyorum. Eğer mottosaysa "hak kazanın/edin" den daha hoş durur (pazarlama çevirilerinde illa motamot çeviri olacak diye bir kaide yok) Parantez içindeki cümle "ufak başlayıp göze girin sonra zamanla arttırın" diyor buda ancak güven kazanmayla olur diye düşünüyorum.

Baran Keki
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Salih1946: Açıklamınız "get entitled" fiilinin tanımı olduğunda.
5 hrs
  -> Açıklama için teşekkürler Mr. Füçır Tens :)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search