explore (data)

Turkish translation: keşfetmek

19:13 Jul 21, 2019
English to Turkish translations [PRO]
Science - Mathematics & Statistics / data analysis
English term or phrase: explore (data)
This chapter will show you how to use visualisation and transformation to explore your data in a systematic way.
Ayse Duru Mergenci
Turkey
Turkish translation:keşfetmek
Explanation:
Diğer cevabımda belirttiğim gibi, buradaki cevaplardan birini seçmeniz halinde diğer sorunuzdaki 'exploratory' terimiyle uyumsuzluk oluşacaktır. İki terim arasında tutarlılık yaratmak isteyebilirsiniz.

Buraya da farklı linkler ekleyelim:

http://www.datascience.istanbul/2017/05/24/python-pandas-ile...

http://content.lms.sabis.sakarya.edu.tr/Uploads/77598/31313/...

--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs (2019-07-22 09:29:18 GMT)
--------------------------------------------------

'Veriyi keşfetmek' şeklinde kullanılan örnekler:
https://medium.com/@datalabtr/r-yazılımı-veri-görselleştirme...

https://peakup.org/blog/microsoft-ile-data-science-veri-bili...

--------------------------------------------------
Note added at 6 days (2019-07-28 16:38:00 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Ben tşk ederim
Selected response from:

Mert Dirice
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2ele almak, incelemek
Aziz Kural
4Ulaşmak (verilere)
Yunus Can ATLAR
3keşfetmek
Mert Dirice


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Ulaşmak (verilere)


Explanation:
“systematic way” ibaresinden dolayı bu şekilde uygun olur bence.

Yunus Can ATLAR
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Notes to answerer
Asker: çok teşekkür ederim


2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
ele almak, incelemek


Explanation:
Alternatif

Aziz Kural
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Notes to answerer
Asker: çok teşekkür ederim


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ali Kaftan: vurguyu vermek için derinlemesine araştırmak, derinlemesine incelemek de denebiir
6 hrs
  -> Arkadaşlar Sağolun

agree  Yiğit Gökgöz
11 hrs
  -> Arkadaşlar Sağolun

14 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
keşfetmek


Explanation:
Diğer cevabımda belirttiğim gibi, buradaki cevaplardan birini seçmeniz halinde diğer sorunuzdaki 'exploratory' terimiyle uyumsuzluk oluşacaktır. İki terim arasında tutarlılık yaratmak isteyebilirsiniz.

Buraya da farklı linkler ekleyelim:

http://www.datascience.istanbul/2017/05/24/python-pandas-ile...

http://content.lms.sabis.sakarya.edu.tr/Uploads/77598/31313/...

--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs (2019-07-22 09:29:18 GMT)
--------------------------------------------------

'Veriyi keşfetmek' şeklinde kullanılan örnekler:
https://medium.com/@datalabtr/r-yazılımı-veri-görselleştirme...

https://peakup.org/blog/microsoft-ile-data-science-veri-bili...

--------------------------------------------------
Note added at 6 days (2019-07-28 16:38:00 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Ben tşk ederim

Mert Dirice
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: çok teşekkür ederim





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search