Finish/Finishing

Turkish translation: Yüzey (kaplama) profili

19:44 Oct 7, 2019
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: Finish/Finishing
Güneşlik, tentelerle ilgili metinden:

FINISH
If the screen is fitted on window profiles < 70 mm, a finishing profile is required (in the same colour as the base plate) to hide the ridge of the fastening system.
Handan Ceyhan
Turkey
Turkish translation:Yüzey (kaplama) profili
Explanation:
https://www.google.com/search?client=ms-android-samsung-gs-r...
Selected response from:

Fırat Temiz
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5(profil) polisaj(ı)
Aziz Kural
5Yüzey (kaplama) profili
Fırat Temiz
5kapak profili
Fuat YILMAZ
4ince işçilik /detay /son işlem /kaplama
Sarper Yaşar
4son kat
AJ Ablooglu
3Bitim / Bitirme Profili
Yunus Can ATLAR
3kenar profili
Mert Dirice
3Tesviye/tesviye etmek
Baran Keki
2terbiye profili
Metin Demirel


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
finish/finishing
Yüzey (kaplama) profili


Explanation:
https://www.google.com/search?client=ms-android-samsung-gs-r...

Fırat Temiz
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12

8 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
finish/finishing
terbiye profili


Explanation:
Merhaba,

Tekstilde apre işlemi için terbiye kelimesi kullanılıyor. Terbiye profili</n> şeklinde kullanım örnekleri mevcut ama çaresiz bir çeviri de olabilir. Piyasada bu şekilde biliniyor mu, emin değilim.

İyi çalışmalar


    https://www.google.com/search?sxsrf=ACYBGNQzHxIjPpCZM0LKzlyw6b7BnvplVw%3A1570477629984&ei=PZabXYPgO5CsrgSIt4nIDQ&q=%22terbiye+profili%22&oq=
Metin Demirel
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

19 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
finish/finishing
Bitim / Bitirme Profili


Explanation:
Görseller ile uyuşuyor.

Yunus Can ATLAR
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 24

22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
finish/finishing
Tesviye/tesviye etmek


Explanation:
Konunun inşaatla ilgili olduğunu düşünerek öneriyorum.
https://muiseconstruction.com/porogi-dlja-pola.php
"Sert zeminler için tesviye profili (geçiş). Yüksek bir yüzeyden diğerine geçişi sorunsuz bir şekilde bitirmenizi sağlar"
https://forum.yapisal.net/showthread.php?t=37868
"Tesviye de diyebiliriz. İngilizce de finishing olarak geçer. Şantiye literatüründe finişleme olarak da duyulabilir."


Baran Keki
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
finish/finishing
son kat


Explanation:
Son Kat
Eger 70 mm den kucuk profilli pencereye sineklik takilacaksa, sabitleme sisteminin kenarinda ki cikintiyi gizlemek icin (ana profille ayni renkde olan) son kat profili gerekmektedir.



    Reference: http://mihhome.com/aluminium/sliding-series/fly-screen-8-cm/
AJ Ablooglu
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
finish/finishing
kapak profili


Explanation:
Bağlama baktığımda ekteki üretici internet sitesinde tam karşılığı verilmiş. Tentelerde ve güneş koruma sistemlerinde genelde kapak profili; duvar, pencere, kapı vb. uygulamalarda bitiş profili terimi Türkçede tam karşılığıdır.


    https://www.kasvapergola.com/kasetli-tente/
Fuat YILMAZ
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in GermanGerman

1 day 2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
finish/finishing
kenar profili


Explanation:
Kaynakta 'finishing' geçince yanıtlarda hep yüzey kaplayan bir şey tahayyül edilmiş. Ama burada böyle bir anlam yok. Verdiğiniz cümlede de geçtiği üzere bu, panelin kenarlarına takılan bir şey (hide the ridge of the fastening system).

Anladığım kadarıyla Türkçede bu 'kenar profili' olarak geçiyor. İngilizce ve Türkçe ürün sayfalarını karşılaştırınca daha net anlaşılıyor:

Finishing profile for doors and windows:
https://bit.ly/2p58onY

Pencere kenar profilleri:
https://bit.ly/2AQW0L4

Mert Dirice
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

1 day 18 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
finish/finishing
(profil) polisaj(ı)


Explanation:
https://www.google.com/search?q=profil polisaj&rlz=1C1OPRA_e...

Alternatif

Aziz Kural
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 24

7 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
finish/finishing
ince işçilik /detay /son işlem /kaplama


Explanation:
Ürünün ya da işin estetik unsurunun artması için yapılan işlem/ eklenen ürün / kaplama.

Example sentence(s):
  • The finishing on this wooden chest made it look older

    https://www.wikizeroo.org/index.php?q=aHR0cHM6Ly9lbi53aWtpcGVkaWEub3JnL3dpa2kvV29vZF9maW5pc2hpbmc
Sarper Yaşar
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search