IMMEDIATE ENAMEL RESTORATION

Turkish translation: \"immediat mine restorasyonu\"

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:IMMEDIATE ENAMEL RESTORATION
Turkish translation:\"immediat mine restorasyonu\"
Entered by: Handan Ceyhan

15:05 Feb 28, 2016
English to Turkish translations [PRO]
Medical - Medical: Dentistry
English term or phrase: IMMEDIATE ENAMEL RESTORATION
IMMEDIATE ENAMEL RESTORATION (Başlık olarak geçiyor)
Handan Ceyhan
Turkey
"immediat mine restorasyonu"
Explanation:
Aynı zamanda bir Diş Teknisyeni (10 yıldan fazla) olarak "İmmediate" kelimesi dental sektörde genellikle "immediat" olarak kullanılıyor. Sizde bu durumda "immediat mine restorasyonu" diyebilirsiniz.
Ayrıca "Non-immediate" için ise "normal.." diyebilirsiniz.

Saygılarımla,
Ömer
Selected response from:

Omer Dasbilek
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5immediate mine restorasyonları
shenay kharatekin
4 +1"immediat mine restorasyonu"
Omer Dasbilek
4hızlı diş minesi onarımı
Yunus Can ATLAR
4anında mine restorasyonu
Selçuk Dilşen


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
immediate enamel restoration
anında mine restorasyonu


Explanation:
"Enamel" mine; "restoration" da tıpta "restorasyon" olarak kullanılıyor.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2016-02-28 17:32:25 GMT)
--------------------------------------------------

"non-immediate" için de "sonradan olan" ya da "sonra yapılan" olabilir sanırım.

Selçuk Dilşen
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Notes to answerer
Asker: peki bu durumda non-immediate enamel restoration için ne diyeceğiz?


4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
immediate enamel restoration
hızlı diş minesi onarımı


Explanation:
Referanstan anladığım kadarıyla; immediate enamel restoration,

permanent enamel restoration'ın fazla vakit kaybetmeden uygulandığı durumlarda,

önden tercih edilen acele bir yöntem, bu yüzden "hızlı" ibaresini vurgulamamız gerekiyor.

Non-immediate enamel restoration'da ise uygulama yapıldıktan sonra 1 hafta ila 6 ay arasında bir boşluk veriliyor.

Ben olsam sanırım "uzun vadeli" diş minesi onarımı derdim onun için de...


    Reference: http://www.ua-dent.com/biodentine/
Yunus Can ATLAR
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
immediate enamel restoration
"immediat mine restorasyonu"


Explanation:
Aynı zamanda bir Diş Teknisyeni (10 yıldan fazla) olarak "İmmediate" kelimesi dental sektörde genellikle "immediat" olarak kullanılıyor. Sizde bu durumda "immediat mine restorasyonu" diyebilirsiniz.
Ayrıca "Non-immediate" için ise "normal.." diyebilirsiniz.

Saygılarımla,
Ömer

Omer Dasbilek
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 35

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ümit DURAL: kesinlikle doğru hatta önümdeki çeviri de şu an bu tanım geçiyor.
1 hr

1 day 10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
immediate enamel restoration
immediate mine restorasyonları


Explanation:
Diş hekimi arkadaşıma sordum o da bana telefonda açıkladı aynen yukarıda yazdığım gibi oluyormuş. Geçici bir işlemmiş ve immediate için tam uygun Türkçe karşılık yokmuş, o nedenle aynen kullanılıyormuş. Özellikle restorasyonları olması gerekiyor diyede ekledi. Tekil restorasyon olursa mine kendi kendini restore eder anlamına gelirmiş oysa mineyi restore edenler diş hekimleriymiş

--------------------------------------------------
Note added at 1 day10 hrs (2016-03-01 01:59:18 GMT)
--------------------------------------------------

immediat

shenay kharatekin
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search