prophy angle

Turkish translation: Profi başlığı

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:prophy angle
Turkish translation:Profi başlığı
Entered by: FATİH ORUÇ

13:35 Dec 8, 2019
    The asker opted for community grading. The question was closed on 2019-12-11 20:54:10 based on peer agreement (or, if there were too few peer comments, asker preference.)


English to Turkish translations [PRO]
Medical - Medical: Dentistry
English term or phrase: prophy angle
Dispense desired amount of CleanPolish paste from tube into a suitable container.
Immediately after use, close the tube tightly.
Using a prophy angle, fill the polishing cup by pressing the face of the cup into the paste
Handan Ceyhan
Turkey
Profi başlığı
Explanation:
Prophy Türkçeleştirilmiş ve Profi olarak kullanılıyor. Aşağıda paylaştığım linkte de görüleceği üzere prophy Angle, diş hekimliğinde “profi başlığı” olarak kullanılan üründür.

--------------------------------------------------
Note added at 32 mins (2019-12-08 14:08:13 GMT)
--------------------------------------------------

Link eksik olmuş, kusura bakmayın. Tam link şu şekildedir ;
https://intl.ultradent.com/tr/Dental-Urunler/Koruyucu-Hijyen...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2019-12-08 15:20:07 GMT)
--------------------------------------------------

Bir profi başlığı kullanarak (yardımıyla), lastik yüzeyini macun içine bastırarak polisaj lastiğini doldurun.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2019-12-08 15:35:14 GMT)
--------------------------------------------------

prophy angel için ingilizce tanımlama şu şekilde: "Prophy angles are used in dental offices to polish teeth. A prophy angle is used with a prophy cup or prophy brush, along with polishing paste, to remove plaque. ... Prophy angles are specified for specific manufacturer dental handpieces and are low-speed devices." bu tanımlamalarda bahsedilen "prophy angle"; polisaj lastiği veya fırçası vb. diğer dental el aletleri ile kullanılan, aracı bir aparat.
Prophy Sayın Ablooğlu'nun da belirttiği üzere proflaksi kelimesi ile ilişkili. Ama profi kelimesinin tercih edilmesi gerektiğini düşünüyorum.
İyi çalışmalar dilerim.
Selected response from:

FATİH ORUÇ
Turkey
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Profi başlığı
FATİH ORUÇ
5Profilaksi başlık
Omer Dasbilek
4Pnömatik matkap
Salih1946
4Prophy Açıları
AJ Ablooglu


  

Answers


35 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Profilaksi başlık


Explanation:
Örnekte göründüğü gibi sektörün lider firmaları (örneğin Kavo) genellikle bu terimi "profilaksi başlık" (profilaksi angldruva) olarak kullanıyor.

Example sentence(s):
  • KaVo’nun profilaksi başlıkları, cila patının girişini engelleyen koruyucu kafa tasarımı sayesinde son derece uzun kullanım ömrüne sahiptir. KaVo profilaksi başlıkları – Hayranlık uyandırıcı parlatma.

    https://www.kavo.com/tr-tr/dental-enstruemanlar/profilaksi-basliklari-oezel-enstruemanlar#Özellikler
Omer Dasbilek
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 35

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Prophy Açıları


Explanation:
Burada Prophy kelimesi prophylaxis (korunma) den gelmektedir. Kisacasi dişlerin korunmasinda ve cillanmasinda kullanilan bir tur fircadir.

Medical Definition of angle
a corner whether constituting a projecting part or a partially enclosed space

Tipta Aci: bir çıkıntı veya kısmen kapalı bir alanda bulunan bir kose - bu durumda dişler oluyor.





    Reference: http://tr.aliexpress.com/item/32447158618.html?spm=a2g0o.pro...
    Reference: http://www.dentaleconomics.com/science-tech/article/16387844...
AJ Ablooglu
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

29 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Profi başlığı


Explanation:
Prophy Türkçeleştirilmiş ve Profi olarak kullanılıyor. Aşağıda paylaştığım linkte de görüleceği üzere prophy Angle, diş hekimliğinde “profi başlığı” olarak kullanılan üründür.

--------------------------------------------------
Note added at 32 mins (2019-12-08 14:08:13 GMT)
--------------------------------------------------

Link eksik olmuş, kusura bakmayın. Tam link şu şekildedir ;
https://intl.ultradent.com/tr/Dental-Urunler/Koruyucu-Hijyen...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2019-12-08 15:20:07 GMT)
--------------------------------------------------

Bir profi başlığı kullanarak (yardımıyla), lastik yüzeyini macun içine bastırarak polisaj lastiğini doldurun.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2019-12-08 15:35:14 GMT)
--------------------------------------------------

prophy angel için ingilizce tanımlama şu şekilde: "Prophy angles are used in dental offices to polish teeth. A prophy angle is used with a prophy cup or prophy brush, along with polishing paste, to remove plaque. ... Prophy angles are specified for specific manufacturer dental handpieces and are low-speed devices." bu tanımlamalarda bahsedilen "prophy angle"; polisaj lastiği veya fırçası vb. diğer dental el aletleri ile kullanılan, aracı bir aparat.
Prophy Sayın Ablooğlu'nun da belirttiği üzere proflaksi kelimesi ile ilişkili. Ama profi kelimesinin tercih edilmesi gerektiğini düşünüyorum.
İyi çalışmalar dilerim.

Example sentence(s):
  • .... tek kullanımlık profi başlıkları....

    https://intl.ultradent.com/tr/Dental-Urunler/Koruyucu-Hijyen/Profilaksi-Urunleri/Ultrapro-Tx-Tek-Kullanimlik-Profi-Basliklari/Pages/default.
FATİH ORUÇ
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
Notes to answerer
Asker: Bu cümlenin içinden çıkamadım, yardımcı olabilir misiniz?

Asker: Çok teşekkür ederim


5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Pnömatik matkap


Explanation:
https://www.google.com/search?newwindow=1&source=hp&ei=t0rtX...

Salih1946
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search