implant scaler

Turkish translation: İmplant kretuvarı

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:implant scaler
Turkish translation:İmplant kretuvarı
Entered by: FATİH ORUÇ

20:59 Dec 8, 2019
English to Turkish translations [PRO]
Medical - Medical: Dentistry
English term or phrase: implant scaler
Hawe Implant Paste is ideal for application following the use of implant scalers to eliminate biofilm deposits, promoting implant longevity.
Handan Ceyhan
Turkey
İmplant kretuvarı
Explanation:
Scaler Ömer Beyin de dediği gibi aynı şekliyle yada kazıyıcı olarak kullanılabilir. Fakat Kretuvar olarak da kullanımı mevcut. Bu nedenle aşağıda da paylaştığım linklerde de geçtiği şekliyle “implant kretuvarı” olarak kullanılmaktadır.
Selected response from:

FATİH ORUÇ
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5İmplant kretuvarı
FATİH ORUÇ
4implant scaler (kazıyıcı)
Omer Dasbilek
4Küret
AJ Ablooglu


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Küret


Explanation:
kazıma hareketi ile çıkarmak için kullanılan küçük bir cerrahi alet


    https://www.ada.org/en/publications/ada-dental-product-guide/product-category/product-profile?productid=787&catid=67
AJ Ablooglu
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
implant scaler (kazıyıcı)


Explanation:
Ben burada kelimeyi aynen implant scaler olarak bırakmanızı ve parantez içinde "kazıyıcı" olarak bırakmanızı öneririm.

Örnek:
Bu derlemede ultrasonik ve sonik kazıyıcıların periodontal başlangıç tedavisindeki yerleri değerlendirilmiştir.
Ultrasonik kazıyıcılar periodontal başlangıç tedavisinde, klinik olarak, el aletleri üe aynı sonucu vermektedir.
Ancak ultrasonik kazıyıcılar, el aletlerinin yerin tam olarak dolduramazlar. Zira, derin ve fibrotik ceplerde tüm kök yüzeylerine istenilen düzeyde ulaşamazlar. Ayrıca, infeksi-yon geçiren hastalarda ve kalp pili taşıyan bireylerde kullanılmaları sakıncalıdır. Sonik kazıyıcıların ise ultrasonik kazıyıcılara oranla daha küçük, ucuz ve kolay sterilize edilebilir olmaları gibi önemli avantajları vardır. Ancak, sonik kazıyıcıların ultrasonik kazıyıcıların yerini alabileceklerini ifade etmek şu an için mümkün değildir. Çünkü, üzerlerinde henüz yeteri kadar araştırma yapılmamıştır.

Example sentence(s):
  • Sonik kazıyıcıların ise ultrasonik kazıyıcılara oranla daha küçük, ucuz ve kolay sterilize edilebilir olmaları gibi önemli avantajları vardır.

    https://docplayer.biz.tr/12203799-Periodontal-tedavide-ultrasonik-ve-sonik-kaziyicilar.html
Omer Dasbilek
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 35

37 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
İmplant kretuvarı


Explanation:
Scaler Ömer Beyin de dediği gibi aynı şekliyle yada kazıyıcı olarak kullanılabilir. Fakat Kretuvar olarak da kullanımı mevcut. Bu nedenle aşağıda da paylaştığım linklerde de geçtiği şekliyle “implant kretuvarı” olarak kullanılmaktadır.

Example sentence(s):
  • Scaler (Kretuvar): Orak (sickle) scaler olarak da isimlendirilir. Supragingival kalkulusun uzaklaştırılmasında, çekme hareketi ile kullanılır.

    https://acikders.ankara.edu.tr/mod/resource/view.php?id=33062
    https://tureng.com/tr/turkce-ingilizce/scaler
FATİH ORUÇ
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search