Fine and coarse (wrinkle)

Turkish translation: ince ve derin kırışıklık

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Fine and coarse (wrinkle)
Turkish translation:ince ve derin kırışıklık
Entered by: İpek Unutmaz

19:57 Jan 14, 2019
English to Turkish translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: Fine and coarse (wrinkle)
Chronic and repeated exposure to sunlight leads to photodamage, which is manifest clinically by fine and coarse wrinkles, laxity.

Fine and coarse wrinkles için ince ve kalın kırışıklık diyebilir miyiz?
Handan Ceyhan
Turkey
ince ve derin kırışıklık
Explanation:
Güneş ışığına sürekli maruziyetle birlikte derin/belirgin kırışıklıkların oluşmasından bahsediliyor. Kozmetik ürünlerle ilgili yapılan testlerde de çok sık kullanılan bir terimdir. Şu linke de bakabilirsiniz.

https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/wrinkles/mult...
Selected response from:

İpek Unutmaz
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3ince ve derin kırışıklık
İpek Unutmaz
5 +1ince ve kalın (kırışıklık)
Selim Arslan
5irili ufaklı
Ali Göznek


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
fine and coarse (wrinkle)
irili ufaklı


Explanation:
https://tureng.com/tr/turkce-ingilizce/fine and coarse
ince ve iri, ince ve kaba diye çevrilmiş sözlükte ama irili ufaklı tam karşılığı

Ali Göznek
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 4

5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
fine and coarse (wrinkle)
ince ve kalın (kırışıklık)


Explanation:
Bence sizin önerdiğiniz ince ve kalın kırışıklık kesinlikle uygun.

https://istanbella.com/guzellik/estetik/goz-cevresi-icin-ame...
https://www.esmerlife.net/prp-ile-ince-kirisiklik-tedavisi.h...

Selim Arslan
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Salih1946
19 hrs

10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
fine and coarse (wrinkle)
ince ve derin kırışıklık


Explanation:
Güneş ışığına sürekli maruziyetle birlikte derin/belirgin kırışıklıkların oluşmasından bahsediliyor. Kozmetik ürünlerle ilgili yapılan testlerde de çok sık kullanılan bir terimdir. Şu linke de bakabilirsiniz.

https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/wrinkles/mult...

İpek Unutmaz
Turkey
Works in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 40

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Omer Dasbilek
52 mins
  -> Tesekkurler

agree  Elif Baykara Narbay: aynı bağlamda "ince ve kaba kırışıklıklar" şeklindeki kullanımını da görüyorum.
2 hrs
  -> Tesekkurler.

disagree  Salih1946: Biraz zorlama var gibi, Deep kelimesi nerede?
19 hrs
  -> Kelimelerin sozlukteki ilk anlamlarini siralamak kaliteli ceviri yapmak olmasa gerek diye dusunuyorum. Sizin tercihiniz farkli olabilir. Yorum icin tesekkurler.

agree  altugk: "kırışıklık" için "kalın" değil "derin" bence çok daha uygun bir tercih.
1 day 10 hrs
  -> Teşekkürler

agree  Binnur Tuncel van Pomeren
1 day 22 hrs
  -> Tesekkurler




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search