Treat-through Trial

Turkish translation: tek randomizasyonlu çalışma

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Treat-through Trial
Turkish translation:tek randomizasyonlu çalışma
Entered by: Handan Ceyhan

18:12 Dec 8, 2020
English to Turkish translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: Treat-through Trial
Ülseratif kolit ile ilgili dokümandan

12-Week Treatment Period
52-Week Treat-through Trial
Endpoints
Handan Ceyhan
Turkey
tek randomizasyonlu çalışma
Explanation:
treat-through, klinik çalışmanın tasarımıdır
buna göre gönüllüler en baştan neye randomize edildiyse (aktif tedavi, plasebo veya karşılaştırma ürünü, bu körlenmiş de olabilir önemli değil) orada kalır, tekrar randomize edilmez.
Enflamatuvar bağırsak hastalıklarında -normalde- ziyaretlerde atak durumuna göre tedavi kolları arası geçiş yapılması veya hastaların 2 kere randomizasyonu olması olağandır: 1.si remisyon indüklenene kadar 2.si remisyonun idamesi için, bunlar en azından şimdiye kadarki olağan yaklaşımlardır ve ilaçlar da bu 2 ayrı endikasyon için ruhsatlandırılır.
"Treat-through" ise tek tedavi (yani aktif tedavi, plasebo veya karşılaştırma ürünü) çalışmada baştan sona kadar verilecek demektir. (demek çalışmanın sonuna kadar bu ilaçla devam edilebileceğine güveniyorlar).
Selected response from:

betül asiye karpuzcu
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1tek randomizasyonlu çalışma
betül asiye karpuzcu
4Deneme yoluyla tedavi
Salih YILDIRIM
4Sürekli tedavi yargılaması
Amir Akbarpour Reihani


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Sürekli tedavi yargılaması


Explanation:
Bulduğum referansların tercümesinden bu zihrime geliyor:
https://www.proz.com/kudoz/english-to-italian/medical-genera...
https://www.proz.com/kudoz/english-to-spanish/medical-genera...
https://www.proz.com/kudoz/english-to-french/medical-pharmac...

Amir Akbarpour Reihani
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian), Native in TurkishTurkish, Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi)
PRO pts in category: 4

1 day 4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
treat-through trial
tek randomizasyonlu çalışma


Explanation:
treat-through, klinik çalışmanın tasarımıdır
buna göre gönüllüler en baştan neye randomize edildiyse (aktif tedavi, plasebo veya karşılaştırma ürünü, bu körlenmiş de olabilir önemli değil) orada kalır, tekrar randomize edilmez.
Enflamatuvar bağırsak hastalıklarında -normalde- ziyaretlerde atak durumuna göre tedavi kolları arası geçiş yapılması veya hastaların 2 kere randomizasyonu olması olağandır: 1.si remisyon indüklenene kadar 2.si remisyonun idamesi için, bunlar en azından şimdiye kadarki olağan yaklaşımlardır ve ilaçlar da bu 2 ayrı endikasyon için ruhsatlandırılır.
"Treat-through" ise tek tedavi (yani aktif tedavi, plasebo veya karşılaştırma ürünü) çalışmada baştan sona kadar verilecek demektir. (demek çalışmanın sonuna kadar bu ilaçla devam edilebileceğine güveniyorlar).

betül asiye karpuzcu
Specializes in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 88

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sevim A.
2 days 10 hrs

2 days 19 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
treat-through trial
Deneme yoluyla tedavi


Explanation:
Derdim!

Salih YILDIRIM
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 68




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search