companion diagnostics

Turkish translation: yardımcı tanı testleri

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:companion diagnostics
Turkish translation:yardımcı tanı testleri
Entered by: Tuncay Kurt

13:50 Nov 19, 2011
English to Turkish translations [PRO]
Medical - Medical: Instruments / laboratuvar tanı testleri
English term or phrase: companion diagnostics
"Availability of companion diagnostic test".

Yeni laboratuvar tanı testlerine yönelik hekimlerle yapılan bir ankette, hekime bir testi pratiğine dahil etmesi açısından bir tanı testinin sahip olabileceği bazı avantajlar sunuluyor ve bu terim bu avantajlı seçenekler arasında yer alıyor.

Aşağıdaki linkte İngilizce bilgi mevcut ama tıbbi terminolojide doğrudan hekimlere yönelik oturmuş bir terim arıyorum.

http://www.frost.com/prod/servlet/market-insight-top.pag?doc...
Tuncay Kurt
Turkey
(kişiselleştirilmiş) yardımcı tanı testleri
Explanation:
Ref-1'de "companion diagnosics" konusunda açıklayıcı bilgi var
Ref-2:
"Frost & Sullivan sağlık analistlerine göre kişiselleştirilmiş yardımcı tanı testlerinin yaygınlaşmasının önündeki en büyük engel bu testlerin masraflarının henüz devletler tarafından tam olarak karşılanmıyor oluşu ve bunun neticesinde doktorların hastalarına testleri yazmakta tereddüt etmeleri."
Selected response from:

Recep Kurt
Turkey
Grading comment
Teşekkürler
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Tanı rehberi
Salih1946
4(kişiselleştirilmiş) yardımcı tanı testleri
Recep Kurt
3refakatçi diyagnostik
ATIL KAYHAN


  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
refakatçi diyagnostik


Explanation:
Sözcük anlami bunu veriyor.

ATIL KAYHAN
Turkey
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 15

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Tanı rehberi


Explanation:
Imho

Salih1946
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 31

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(kişiselleştirilmiş) yardımcı tanı testleri


Explanation:
Ref-1'de "companion diagnosics" konusunda açıklayıcı bilgi var
Ref-2:
"Frost & Sullivan sağlık analistlerine göre kişiselleştirilmiş yardımcı tanı testlerinin yaygınlaşmasının önündeki en büyük engel bu testlerin masraflarının henüz devletler tarafından tam olarak karşılanmıyor oluşu ve bunun neticesinde doktorların hastalarına testleri yazmakta tereddüt etmeleri."


    Reference: http://tinyurl.com/bm3j8lc
    Reference: http://tinyurl.com/ck3hj9g
Recep Kurt
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 20
Grading comment
Teşekkürler




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search