International Translation Day 2018

Join ProZ.com/TV for a FREE event September 25-26th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation

at least every 30 days

Turkish translation: Gerektiğinde veya en geç 30 günde bir

00:51 Apr 28, 2018
English to Turkish translations [PRO]
Medical - Medical: Instruments
English term or phrase: at least every 30 days
Bir cihazın filtresi genel bakım prosedürü çerçevesinde kir vs. açısından inceleniyor ve gerektiğinde (as necessary) veya 30 günde bir değiştiriliyor. Bir kontaminasyon yoksa her halukarda 30 günde bir kontrol edilip değiştiriliyor. Benim takıldığım nokta kaynak metindeki "at least every 30 days" oldu :)
Açıkçası, belki yorgunluktan bilmiyorum ancak, en az // en fazla arasında takıldım. Doğru şekilde nasıl ifade edeceğimi bilemedim. Aslında en fazla 30 günde bir. Ama ifade şeklinden emin olmak için sizlere danışıyorum.
Şimdiden teşekkürler :)
Elif Baykara Narbay
Turkey
Turkish translation:Gerektiğinde veya en geç 30 günde bir
Explanation:
Bence
"en geç" denir
Selected response from:

Dagdelen
Turkey
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2Gerektiğinde veya en geç 30 günde bir
Dagdelen
5gerektiğinde ya da her halukarda 30 günde bir
Salih1946
4 +1gerektiğinde veya en az 30 günde bir
Emin Arı
4veya en az ayda bir
Baran Keki
4Ayda en az bir kez
Zeki Güler
3gerektiğinde veya montajdan sonra en çok/fazla 30 gün içinde
altugk


Discussion entries: 5





  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
replace filter as necessary or at least every 30 days.
veya en az ayda bir


Explanation:
illa "30 gün" daha doğrusu "30" sayısı yazılmak zorunda değilse (proofreader endişesi sebebiyle) böyle bir tabir düşünebilirsiniz.. şu anda benimde kafam güzel ama kafam güzel olmasada 30 günden ziyade ayda bir tabirini tercih ederdim.. . kolay gelsin..

--------------------------------------------------
Note added at 32 mins (2018-04-28 01:24:32 GMT)
--------------------------------------------------

ah evet proofreaderlerin şerri tabi... haklısınız.. sağlam oynamak lazım :)

Baran Keki
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler Baran Bey. Rakam belirtmek zorunlu maalesef. :)


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
gerektiğinde ya da her halukarda 30 günde bir


Explanation:
Açıklama kısmındaki Tüfrkçe ifadeye göre ingilizce çevirisi(Konu benim çok iyi bildiğim teknik alan): "when/ehenever deemed necessary or once every 30 days in absence of contamination" olmalıydı.

Salih1946
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 31
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler..


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Gerektiğinde veya en geç 30 günde bir


Explanation:
Bence
"en geç" denir

Dagdelen
Turkey
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler Rasim Bey.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Çağatay Duruk
2 hrs
  -> Teşekkürler

agree  Giray Türkmen
9 hrs
  -> Teşekkürler

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
gerektiğinde veya en az 30 günde bir


Explanation:
kullanıcı kılavuzlarında "en geç" değil de "en az" terimi kullanılır.

IMHO.

Emin Arı
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler Emin Bey. İşte ben de tam bu noktada takılıyorum. "Not later than" denseydi ne kadar iyi olurdu :( En az dediğimizde 30 gün ve üzeri // en erken gibi bir anlam çıkıyor benim algım için. Konuyu danıştığım diğer çevirmenler de aynı ikilemi yaşadılar şimdiye dek.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Baran Keki
5 hrs

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Ayda en az bir kez


Explanation:
En az ifadesini sona alınca sorun çözülüyor.

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2018-04-28 09:17:25 GMT)
--------------------------------------------------

“Ayda en az bir kez” gibi yerleşmiş bir ifade değil ama pekala mümkün.

Zeki Güler
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler Zeki Bey. Bir soru: Diğer bölümlerde geçen "at least every 45 days" ifadesini de "45 günde en az bir kez" şeklinde çevirebilir miyiz sizce?


12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
gerektiğinde veya montajdan sonra en çok/fazla 30 gün içinde


Explanation:
Ben bu şekilde çevirmeyi tercih ederdim.

İyi çalışmalar dilerim.

altugk
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 16
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler Altuğ Bey.





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search