Unconstrained/constrained

Turkish translation: sıkıştırılmamış/sıkıştırılmış

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Unconstrained/constrained
Turkish translation:sıkıştırılmamış/sıkıştırılmış

18:51 Jul 29, 2018
    The asker opted for community grading. The question was closed on 2018-08-01 21:54:07 based on peer agreement (or, if there were too few peer comments, asker preference.)


English to Turkish translations [PRO]
Medical - Medical: Instruments / Stents
English term or phrase: Unconstrained/constrained
Unconstrained/constrained stent length/diameter

Tşkrlr
Aziz Kural
Turkey
sıkıştırılmamış/sıkıştırılmış
Explanation:
aslında stentin çap ve boyu küçülecek şekilde sıkıştırılması işleminin adı "compress"
constrained ise stentin sıkaşacak şekilde bir yerde (mesela yüklenmeden önce, paketindeyken) hapsedilmesi anlamına geliyor. (vücuda takıldığında da membranlar veya yapılar arasında sıkışarak veya uygulanma şekli itibariyle belli ölçüde hapsedilmiş olabilir)
Ama anladığım kadarıyla sizinki bir tablo, stent ölçüleri var ve kast edilen paketli haliyle paketten çıkmış hali arasındaki fark, o yüzden burada sıkıştırılmış/sıkıştırılmamış kullanmak gerek diye düşünüyorum.
Selected response from:

betül asiye karpuzcu
Grading comment
Çokça teşekkürler
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Kısıtlanmamış / kısıtlı
Salih1946
4sıkıştırılmamış/sıkıştırılmış
betül asiye karpuzcu


Discussion entries: 1





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
unconstrained/constrained
sıkıştırılmamış/sıkıştırılmış


Explanation:
aslında stentin çap ve boyu küçülecek şekilde sıkıştırılması işleminin adı "compress"
constrained ise stentin sıkaşacak şekilde bir yerde (mesela yüklenmeden önce, paketindeyken) hapsedilmesi anlamına geliyor. (vücuda takıldığında da membranlar veya yapılar arasında sıkışarak veya uygulanma şekli itibariyle belli ölçüde hapsedilmiş olabilir)
Ama anladığım kadarıyla sizinki bir tablo, stent ölçüleri var ve kast edilen paketli haliyle paketten çıkmış hali arasındaki fark, o yüzden burada sıkıştırılmış/sıkıştırılmamış kullanmak gerek diye düşünüyorum.


    Reference: http://www.blockwise.com/assets/knowledge/R707-ExampleSelfEx...
betül asiye karpuzcu
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 20
Grading comment
Çokça teşekkürler

1 day 21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
unconstrained/constrained
Kısıtlanmamış / kısıtlı


Explanation:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21373889

Salih1946
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 31




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search