Round-turn lot

Turkish translation: açılıp kapanan işlem lotu

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Round-turn lot
Turkish translation:açılıp kapanan işlem lotu
Entered by: Ayşe Kıvılcım Karazor

18:50 Sep 23, 2020
English to Turkish translations [PRO]
Bus/Financial - Patents / Forex
English term or phrase: Round-turn lot
Örnek Cümle: The amount of two US Dollars ($) will be credited to the client’s account for every ten round-turn lots traded on CFDs on indices.

Tanım: When a trader opens a buy trade, but then closes it with a sell trade, we call that a round turn lot. The volume here is calculated in both ways, meaning that the trader gets the trading volume for both buy and sell positions.

Tam lot dedim ama anlamı karşılamıyor hatta başka bir anlama geliyor sanırım.
Ayşe Kıvılcım Karazor
Turkey
açılıp kapanan işlem lotu
Explanation:
Bir zamanlar Forex işiyle epey uğraşmıştım. "Round-turn"ün anlamı açılan ve herhangi bir süre sonra kapatılan işlem. Örnek vererek açıklayayım:
- EUR/USD 1 lot alış (ya da satış, fark etmez) işlemi yapıldı, işlemi yapan kişinin şu anda açık bir pozisyonu var ve round-turn lot 0 çünkü işlemin tamamı açık.
- Bir süre sonra yatırımcı bu işlemin 0,3 lotunu kapatıyor. Bu durumda, işlemin 0,7 lotu açık kalmaya devam ediyor ancak artık 0,3 lotluk kısmı kapandığı için round-turn lot 0,3 oldu.
- Bir süre daha geçiyor ve yatırımcı işlemin 0,5 lotunu daha kapatıyor. Şimdi round-turn lot 0,3 + 0,5 = 0,8 oldu. Kalan açık pozisyon 0,2 lot.
- Son olarak 0,2 lotluk kısmı da kapatıyor. Şimdi artık açılan işlemden (pozisyondan) geriye hiçbir şey kalmadı ve round-turn lot 0,3 + 0,5 + 0,2 = 1 oldu.
Bu işlemin tamamı bir defada da kapatılabilir, sonuç değişmez. Round-turn lot açılan işlemin kapatılan kısmının miktarıdır her zaman.
Ancak bu sektörde de terimlerin büyük çoğunluğu doğrudan İngilizce olarak kullanılıyor. Bu terimin de Türkçede oturmuş bir karşılığı yok. Bu yüzden, önerdiğim karşılık yalnızca bir öneri ve referans veremiyorum. Farklı cevaplar da verilse ve hatta bunlara referans da verilse üzerinde pek fazla terim çalışması yapılmamış bir alan olduğu için daha güvenilir bir çeviri olmayacaktır.
İyi çalışmalar.
Selected response from:

Selçuk Dilşen
United Kingdom
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4açık kapatan lot
ilker menderes iyidogan
4Alım-satımı yapılmış lot
Salih YILDIRIM
4açılıp kapanan işlem lotu
Selçuk Dilşen
4Vadeli lot
Amir Akbarpour Reihani


  

Answers


39 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Vadeli lot


Explanation:
"Zargan"ın çevirisi ile başlayıp referanstaki siteler gibi "vadeli lot"a ulaştım.
https://www.zargan.com/tr/q/vadeli iş-ceviri-nedir


    https://rental121.com/TR/arac-kiralama-fort-wayne-havalimani-fwa-arac-kiralama-fort-wayne-uluslararasi-havalimani/
    https://tothostel.ru/tr/zagranpasport/jfk-mezhdunarodnyi-aeroport-dzhon-f-kennedi-mezhdunarodnyi-aeroport-imeni-dzhona/
Amir Akbarpour Reihani
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian), Native in TurkishTurkish, Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi)

54 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
round-turn lot
açılıp kapanan işlem lotu


Explanation:
Bir zamanlar Forex işiyle epey uğraşmıştım. "Round-turn"ün anlamı açılan ve herhangi bir süre sonra kapatılan işlem. Örnek vererek açıklayayım:
- EUR/USD 1 lot alış (ya da satış, fark etmez) işlemi yapıldı, işlemi yapan kişinin şu anda açık bir pozisyonu var ve round-turn lot 0 çünkü işlemin tamamı açık.
- Bir süre sonra yatırımcı bu işlemin 0,3 lotunu kapatıyor. Bu durumda, işlemin 0,7 lotu açık kalmaya devam ediyor ancak artık 0,3 lotluk kısmı kapandığı için round-turn lot 0,3 oldu.
- Bir süre daha geçiyor ve yatırımcı işlemin 0,5 lotunu daha kapatıyor. Şimdi round-turn lot 0,3 + 0,5 = 0,8 oldu. Kalan açık pozisyon 0,2 lot.
- Son olarak 0,2 lotluk kısmı da kapatıyor. Şimdi artık açılan işlemden (pozisyondan) geriye hiçbir şey kalmadı ve round-turn lot 0,3 + 0,5 + 0,2 = 1 oldu.
Bu işlemin tamamı bir defada da kapatılabilir, sonuç değişmez. Round-turn lot açılan işlemin kapatılan kısmının miktarıdır her zaman.
Ancak bu sektörde de terimlerin büyük çoğunluğu doğrudan İngilizce olarak kullanılıyor. Bu terimin de Türkçede oturmuş bir karşılığı yok. Bu yüzden, önerdiğim karşılık yalnızca bir öneri ve referans veremiyorum. Farklı cevaplar da verilse ve hatta bunlara referans da verilse üzerinde pek fazla terim çalışması yapılmamış bir alan olduğu için daha güvenilir bir çeviri olmayacaktır.
İyi çalışmalar.

Selçuk Dilşen
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Ayrıntılı açıklamanız için çok teşekkür ederim.


12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
round-turn lot
Alım-satımı yapılmış lot


Explanation:
IMHO

Salih YILDIRIM
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

7 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
round-turn lot
açık kapatan lot


Explanation:
endekslere bağlı olarak fark sözleşmeleri (contract for difference - CFD) üzerinden yapılan her on adet açık kapatan lot (round-turn lot) alım satım işlemi için müşterinin hesabına iki dolar tutarında alacak kaydedilecektir.



ilker menderes iyidogan
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Turkish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search