wiring cost

Turkish translation: bağlantı maliyeti

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:wiring cost
Turkish translation:bağlantı maliyeti
Entered by: Onur Inal

17:46 Feb 28, 2018
English to Turkish translations [PRO]
Medical - Psychology
English term or phrase: wiring cost
Çağrışımsal öğrenmeyle ilgili metinden:

Computational modelling studies16 showed that the information processing capability of a human brain lies about 20–30% below the optimal, with the optimal processing ability corresponding to a brain about twice the current volume.
The brain seems to reach its maximum processing capacity at a size of about 3500 cm3, i.e., two to three times greater volume that of modern man, so perhaps in the future, we will look like the Talosians in the TV series Star Trek!

However, it is important to note that the larger the brain grows beyond the critical size, the less efficient it will become, thus limiting any improvement in cognitive power due to wiring cost.

Bu cümlede wiring ile ne kastedilmiş?
Handan Ceyhan
Turkey
bağlantı maliyeti
Explanation:
Makalede bu şekilde kullanılmış:

Yakın geçmişte, en az enerji ve bağlantı maliyeti ile en fazla etkinliğe izin veren "küçük dünya" olarak anılan matematik model ile insan beyin networklerinin topolojik (ağ yapısı) grafik özellikleri paylaştığı da gösterildi.

http://www.turkiyeklinikleri.com/article/tr-yapisal-ve-islev...

Alanım olmadığı için çok iddia edemeyeceğim ama mantıklı geldi, zira mental wiring, brain's wiring gibi ifadeler de benzer bağlamda kullanılıyor ve beyin-zeka ilişkisini, arasındaki bağlantıları vb. ifade ediyor

https://eflatunplatosu.com/2016/07/07/ogrenme-ve-beyin-2/
http://www.bbc.com/news/health-40488545

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2018-03-01 05:47:19 GMT)
--------------------------------------------------

Google'da yaptım gayet normal bir şekilde :) Ama Google Almanya belki daha farklı sonuç veriyor olabilir
Selected response from:

Onur Inal
Austria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5bağlantı masrafı
Aziz Kural
4yapılandırma (beyni) maliyeti
Saner Yuzsuren
3bağlantı maliyeti
Onur Inal
3tesisat maliyeti
ATIL KAYHAN
3 -1kablaj maliyeti
altugk
Summary of reference entries provided
ATIL BEY'İN ÖNERİSİNE VERDİĞİNİZ YANIT HAKKINDADIR
Aziz Kural

Discussion entries: 2





  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tesisat maliyeti


Explanation:
Burada bir espri yapiliyor. Beyin büyük oldugunda içerideki "wiring" (ben buna tesisat dedim) artacagi için bilgi akisi da bir miktar yavaslayacaktir. Bunu demek istiyor "wiring cost" ile. Tabii ayni espiriyi çeviride de korumak gerekir. Bu nedenle "tesisat maliyeti" dedim.

ATIL KAYHAN
Turkey
Works in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Ben aynı fikirde değilim, wiring'in başka bir anlamı olmalı


4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
bağlantı masrafı


Explanation:
Alternatif...


Aziz Kural
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
bağlantı maliyeti


Explanation:
Makalede bu şekilde kullanılmış:

Yakın geçmişte, en az enerji ve bağlantı maliyeti ile en fazla etkinliğe izin veren "küçük dünya" olarak anılan matematik model ile insan beyin networklerinin topolojik (ağ yapısı) grafik özellikleri paylaştığı da gösterildi.

http://www.turkiyeklinikleri.com/article/tr-yapisal-ve-islev...

Alanım olmadığı için çok iddia edemeyeceğim ama mantıklı geldi, zira mental wiring, brain's wiring gibi ifadeler de benzer bağlamda kullanılıyor ve beyin-zeka ilişkisini, arasındaki bağlantıları vb. ifade ediyor

https://eflatunplatosu.com/2016/07/07/ogrenme-ve-beyin-2/
http://www.bbc.com/news/health-40488545

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2018-03-01 05:47:19 GMT)
--------------------------------------------------

Google'da yaptım gayet normal bir şekilde :) Ama Google Almanya belki daha farklı sonuç veriyor olabilir

Onur Inal
Austria
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 12
Notes to answerer
Asker: Aramayı nasıl yaptığınızı sorabilir miyim? Ben bir türlü bulamadım bu makaleleleri :(


12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
kablaj maliyeti


Explanation:
Herkese günaydın,

Atıl Bey'in ve Aziz Bey'in yorumlarını okuduktan sonra yazmaya karar verdim. Terim elektronik/elektromekanik sistemlere öykünerek yapılmış bir benzetme ise -ki öyle duruyor- bunun tam karşılığı "kablaj maliyeti" olur. Sistem içinde kablaj arttıkça kablolar arasındaki ilişkiler artar, kabloların ağırlığı artar, detayına şimdi girmeyeceğimn daha bir sürü etkileşimler artar vs. vs.; nihayetinde verim düşer. Anlatılmak istenen sanırım tam olarak bu. Alanda çalışan biri olarak önerim bu terimi kullanmak.

İyi çalışmalar dilerim.

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2018-03-01 06:41:01 GMT)
--------------------------------------------------

Alternatif olarak "kablolama maliyeti" de kullanılabilir. Alanda diğeri kadar olmasa da kullanılan bir tabirdir. Elektronikte "tesisat" pek kullanılan bir tabir değildir.

altugk
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Onur Inal: Buna maalesef katılamayacağım. Konu psikoloji ve biliş (cognition)
14 hrs
  -> Onur Bey zaten ben de diğer yorumcuların cevaplarına istinaden bilgi mahiyetinde yazmıştım. Konu ile terim biraz farklı alanlardan malum. Belki kullanmak çok uygun olmayabilir ancak anlatılan şeyin dilimizdeki karşılığı bu terim.

3 days 3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
yapılandırma (beyni) maliyeti


Explanation:
Beyin konusunda yapılandırma ya da programlama terimi daha çok geçiyor literatürde. Konuyu sadece elektriksel iletişimin sağlandığı alt yapı olarak değil beynin karmaşık yapısı içinde programlama ya da yapılandırma terimiyle daha iyi ifade ediyor düşüncesindeyim.


    Reference: http://tureng.com/tr/turkce-ingilizce/(beyin%20i%C3%A7in)%20...
Saner Yuzsuren
United Kingdom
Native speaker of: Native in TurkishTurkish




Reference comments


4 hrs peer agreement (net): +2
Reference: ATIL BEY'İN ÖNERİSİNE VERDİĞİNİZ YANIT HAKKINDADIR

Reference information:
Burada wiring cost'tan maksat beyindeki hücreler arası bağlantıdır. Elektrik şebekeleri ile bir teşbihe gidilmiş ve pek de komik olmayan bir benzetme yapılmıştır.
Kasıt beyin büyüdükçe hücreler arası bağlantı sayısı fazlalaşacağından, çok büyük bir mekanda nasıl kablolama masrafı fazla olursa, işlemlerin de daha fazla enerji veya çalışma gerektireceğidir.
Kısaca bağlantı masrafı olarak geçebilirsiniz. Hala en uygun ifadeyi düşünmekteyim...

Aziz Kural
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  altugk: Çok güzel özetlemişsiniz Aziz Bey. Yorumunuza aynen katılıyorum. Yukarıdaki cevabımda işin biraz daha teknik detaylarına değindim ben de. Saygılar.
8 hrs
agree  ATIL KAYHAN: Beyinde bilgi alisverisini yapan nöronlar bulunur. Bazen bunlarin uzunlugu kilometreleri bulabilir. Dogal olarak bu mesafe arttikça bilgi alisverisinin yavaslamasi söz konusu olabilir. Iste "wiring cost" ile bu yavaslama kasdediliyor.
1 day 14 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search