replay

Turkish translation: tekrarlamak/tekrar yaşanmak

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:replay
Turkish translation:tekrarlamak/tekrar yaşanmak
Entered by: ATIL KAYHAN

19:20 Oct 2, 2018
English to Turkish translations [PRO]
Social Sciences - Psychology
English term or phrase: replay
Any thinking about feelings is replaying as present, the feeling that you had that has already past. You always experience feelings ‘after the fact.’

Hislerle ilgili herhangi bir düşünce şimdi ... diye basladim ama "replay" isin içine girince durakladim.

Biraz soyut bir kavram bu cümledeki "replay" sanirim. Hisler ve düsüncelerle ilgili bir iliskiden bahsediyor. Biraz psikoloji egitimi almis olanlar varsa belki daha yakin hissedebilirler konuya.
ATIL KAYHAN
Turkey
tekrarlamak/tekrar yaşanmak
Explanation:
... düşünce şimdi tekrar yaşanıyor gibi olmak anlamında.

--------------------------------------------------
Note added at 38 dakika (2018-10-02 19:58:44 GMT)
--------------------------------------------------

Amerika'da yaşayan psikoloji eğitimi almış kişilerin düşüncesini aktarıyorum size.
Selected response from:

Fırat Temiz
Turkey
Grading comment
Ben bunu kullandim. Tesekkürler.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Yeniden yaşamak / deneyimlemek
Salih YILDIRIM
5tekrarlamak/tekrar yaşanmak
Fırat Temiz
4geçmişi/anıları canladırmak
Emin Arı
1yüzleştirmek
Metin Demirel


  

Answers


36 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
tekrarlamak/tekrar yaşanmak


Explanation:
... düşünce şimdi tekrar yaşanıyor gibi olmak anlamında.

--------------------------------------------------
Note added at 38 dakika (2018-10-02 19:58:44 GMT)
--------------------------------------------------

Amerika'da yaşayan psikoloji eğitimi almış kişilerin düşüncesini aktarıyorum size.

Fırat Temiz
Turkey
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Ben bunu kullandim. Tesekkürler.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Havana Basaran: doğru bir cevap
16 hrs
  -> Teşekkür ederim

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Yeniden yaşamak / deneyimlemek


Explanation:
Any thinking about feelings is replaying as present, the feeling that you had that has already past. You always experience feelings after the fact.

Duygular hakkındaki her düşünce anı yeniden yaşamaktır, sahip olduğunuz duygu zaten geçmiş olur. Olgudan sonra, her zaman duyguları yaşarsınız / deneyimlersiniz.

Salih YILDIRIM
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Havana Basaran: doğru bir cevap
14 hrs
  -> Bence de.

agree  Ceyda Çelik: Over thinking causes the human mind to create negative scenarious and or replay painful memories.Psikoloji ile ilgili bir metinde geçen "replay" buldum. Hemen hemen bu da tekrar yaşamak anlamında olmalı
1 day 16 hrs
  -> Terşekkürler.

1 day 15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
geçmişi/anıları canladırmak


Explanation:
geçmişi / anıları kafada canlandırmak

Emin Arı
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

5 days   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
yüzleştirmek


Explanation:
Bu öneri, replay kelimesine uygun bir karşılık olmayabilir. Ancak, cümlenin yapısını değiştirerek aynı anlamı vermek mümkün.

"Geçmişte yaşadığınız duyguları düşünmek, sizi bu duygularla yüzleştirebilir. Çünkü, duygular daima deneyimden sonra ortaya çıkar."

Metin Demirel
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search