Like Unto God

Turkish translation: Allah'ın gölgesi/baş yardımcısı

08:49 Apr 12, 2011
English to Turkish translations [PRO]
Religion
English term or phrase: Like Unto God
Başmelek Mikail'in sıfatı....
eozge
Turkey
Turkish translation:Allah'ın gölgesi/baş yardımcısı
Explanation:
birebir İbranice anlamı Allah'ın benzeri(In Hebrew, Michael means "who is like God" (mi-who, ke-as or like, El-deity) fakat ülkedeki genel inançla çatışacağı için Allah'ın gölgesi/baş yardımcısı türünden bir sıfatla kullanmanızı tavsiye ederim.

İslami yaklaşımla "Allahü teâlâ, Muhammed aleyhisselâma gökte iki ve yerde iki yardımcı yaratmıştır. Bunlar gökte Cebrâil ve Mikâil, yerde Ebû Bekr ve Ali'dir." (Nişancızâde)
Selected response from:

Halil Ibrahim Tutuncuoglu "Бёcäטsع Լîfe's cômplicåtعd eñøugh"
Turkey
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4Allah'ın gölgesi/baş yardımcısı
Halil Ibrahim Tutuncuoglu "Бёcäטsع Լîfe's cômplicåtعd eñøugh"
5 +1tanrı gibi/tanrıya benzer
Eser Perkins
4Alah'ın saf sevgisi
Ceren Coşar
3Tanrı En Büyüktür
ATIL KAYHAN


Discussion entries: 1





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
like unto god
tanrı gibi/tanrıya benzer


Explanation:
tanrıya benzer, tanrı gibi anlamına geliyor.

Eser Perkins
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Yasemin Açıkgün: Mikail'in sıfatı "Tanrı Gibi Olan"dır
2 mins
  -> Teşekkürler. Ben de size katılıyorum. "Tanrı Gibi Olan" daha uygun.

9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
like unto god
Tanrı En Büyüktür


Explanation:
It means that no one can top God.: Tanrı En Büyüktür

ATIL KAYHAN
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
like unto god
Allah'ın gölgesi/baş yardımcısı


Explanation:
birebir İbranice anlamı Allah'ın benzeri(In Hebrew, Michael means "who is like God" (mi-who, ke-as or like, El-deity) fakat ülkedeki genel inançla çatışacağı için Allah'ın gölgesi/baş yardımcısı türünden bir sıfatla kullanmanızı tavsiye ederim.

İslami yaklaşımla "Allahü teâlâ, Muhammed aleyhisselâma gökte iki ve yerde iki yardımcı yaratmıştır. Bunlar gökte Cebrâil ve Mikâil, yerde Ebû Bekr ve Ali'dir." (Nişancızâde)

Halil Ibrahim Tutuncuoglu "Бёcäטsع Լîfe's cômplicåtعd eñøugh"
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Akın Akdemir: http://hubpages.com/hub/Archangel-MichaelWho-Is-Like-Unto-Go...
12 mins
  -> teşekkürler

agree  TheTranslator86
12 mins
  -> teşekkürler

agree  Salih1946
3 hrs
  -> teşekkürler

agree  Mithat Gurdal
6 hrs
  -> teşekkürler

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search