book of life

Turkish translation: ait olduğu din

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:book of life
Turkish translation:ait olduğu din

18:04 Mar 21, 2012
    The asker opted for community grading. The question was closed on 2012-03-24 18:54:11 based on peer agreement (or, if there were too few peer comments, asker preference.)


English to Turkish translations [PRO]
Religion
English term or phrase: book of life
Arkadaşlar çevirdiğim filmde, adam bir kadını arayıp çeşitli belgeler istiyor, pasaport, doğum belgesi vs gibi, ama bunların arasında bir de book of life istedi. nette baktım, soyut bir kavram çıktı, ama kadının elinde gayet pasaporta benzer bir defter var, sizce nedir bu, ne demem gerekir teşekkürler?
ersinert
Turkey
ait olduğu din
Explanation:


Eğer konu, din ise: ait olduğu din, inandığı din olabilir.


--------------------------------------------------
Note added at 29 mins (2012-03-21 18:33:13 GMT)
--------------------------------------------------

http://en.wikipedia.org/wiki/Book_of_Life

--------------------------------------------------
Note added at 33 mins (2012-03-21 18:37:34 GMT)
--------------------------------------------------

Konu "biyoloji" ise:

"gen haritası/DNA yapısı" anlamı var.
Selected response from:

Dagdelen
Turkey
Grading comment
Teşekküler.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Levh-i mahfuz
Mehmet Hascan
5book of life (cennet tapunu)
Yigit Ati
4ait olduğu din
Dagdelen
4günlük - plan
Arzu Kayhan
3Hayat Kitabı
Murad AWAD


Discussion entries: 7





  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ait olduğu din


Explanation:


Eğer konu, din ise: ait olduğu din, inandığı din olabilir.


--------------------------------------------------
Note added at 29 mins (2012-03-21 18:33:13 GMT)
--------------------------------------------------

http://en.wikipedia.org/wiki/Book_of_Life

--------------------------------------------------
Note added at 33 mins (2012-03-21 18:37:34 GMT)
--------------------------------------------------

Konu "biyoloji" ise:

"gen haritası/DNA yapısı" anlamı var.

Dagdelen
Turkey
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Teşekküler.

45 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Hayat Kitabı


Explanation:
In Christianity and Judaism, the Book of Life (Hebrew: ספר החיים, transliterated Sefer HaChaim) is the book in which God records the names of every person who is destined for Heaven.

Murad AWAD
Germany
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in ArabicArabic

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
book of life (cennet tapunu)


Explanation:
Filmdeki karakter, İslam dinine mensup olmadığından dolayı kültürel bir uyarlama yapmak yanlış bir çeviriye neden olur. Yanıt dinle ilgili ancak book of life'ın kişinin dini anlamına geldiğini düşünmüyorum.

Google'de Book of Life araması yaparsanız şöyle bir tanımla karşılaşırsınız:

‘The Book of Life’ is a phrase used to describe the fact that God saves some people from their sins. Those saved have their names written in the ‘book of life’.

Öyleyse hem izleyiciyi eğitmek hem de doğru bir çeviri yapabilmek için ben olsam aynen book of life'ı kullanır parantez içinde bir nebze de olsa book of life'ın ne anlama geldiğini gösteren "cennet tapusu" gibi bir ifade kullanırdım.

Tahminime göre telefonda adam, kadından doğum belgen, pasaportun, vs. yani neyin varsa al gel diyor.



Yigit Ati
Turkey
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 4

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
günlük - plan


Explanation:
Film içerisindeki ön ve son diyaloglar da önemli tabii. Ama burada bahsi geçen book of life kavramının, aşağıdaki linkte yer alan ile aynı olduğunu düşünüyorum. Bir tür book of plans, objectives, journal, notes ya da diary gibi... Yaptıklarınızı ya da yapmayı düşündüklerinizi yazdığınız, hayata veya kendinize dair notlar kitabı... Başka Türkçe karşılıklar da bulunabilir ve bunu en iyi şekilde filmdeki kurgu içerisinde tanımlayabilirsiniz diye düşünüyorum.
http://www.dragosroua.com/the-book-of-life/
Linkteki yazı biraz uzun ama The Book of Life alt başlığının girişinde anlatılıyor.

Example sentence(s):
  • "Nobody really understands our own book of life. We have goals, objectives, paths but we’re the only ones knowing their real meaning."

    Reference: http://www.dragosroua.com/the-book-of-life/
Arzu Kayhan
Turkey
Native speaker of: Turkish

5 days   confidence: Answerer confidence 5/5
Levh-i mahfuz


Explanation:
Levh-i mahfuz,olmuşların ve olacakların, zamandaki bütün anların ve mekandaki bütün varlıkların, kısacası, her şeyin yazılı bulunduğu bir İlâhî muhafaza levhası; İlahi ilmin aynası, kaderin defteri, kâinatın programıdır.



Mehmet Hascan
Ireland
Native speaker of: Turkish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search