the reed of Jesus

Turkish translation: İsa'nın kamışı

18:20 Feb 10, 2015
English to Turkish translations [PRO]
Social Sciences - Religion
English term or phrase: the reed of Jesus
İsa'nın haçı, çarmıha gerilmesinde kullanılan çiviler, çarmıhtayken vücudunun kanatıldığı (kutsal) mızrak, (kutsal) sünger gibi kutsal emanetlerden. Olası iki karşılık da başka şeyler çağrıştırıyor: "İsa'nın sazı" ya da "İsa'nın kamışı". 'Asa' ve 'değnek', çok öncesinden Musa'yla beraber anıldıkları için, "İsa'nın asası/değneği" de uymayacak gibi duruyor.

Çarmıha gerildiği dönemlerde, çobanların kullandığı sopadan/değnekten başka bir şey değilmiş bu 'reed'. Çarmıha geriliyken de, sızan kanlarının silindiği ya da şarabın emdirildiği sünger de işte bu sopanın/değneğin ucuna takılıyormuş ve/veya alay edilmek üzere eline tutuşturulmuş (Wikipedia'dan: "The reed which was placed in Jesus' hand as a sceptre in mockery).

Şurada da İsa'nın elindeyken gösteren bir resmi var:

http://www.google.com.tr/imgres?imgurl=https://s-media-cache...

Ne diyebiliriz?

Önerileriniz şimdiden teşekkür ederim.
NecdetB
Turkey
Turkish translation:İsa'nın kamışı
Explanation:
Matta'nın değişik ayetlerinde kamış olarak çevirisi yapılmış. Saz diye çevirmek daha doğru olabilirdi belki ama Yeni Ahit çevirmenleri kamış sözcüğünü tercih etmişler.

Bu sayfada faydalı açıklamalar var:
http://www.biblestudytools.com/dictionary/reed/

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2015-02-10 19:52:05 GMT)
--------------------------------------------------

Asa gücü, otoriteyi temsil eder. İsa'nın eline verilen asa ise kolayca kırılan bir kamış.
Selected response from:

Selcuk Akyuz
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Hz. İsa'nın (a.s.) sözde asası
Aziz Kural
4İsa'nın kamışı
Selcuk Akyuz
3İsa'nın kamıştan değneği
Cansel22


  

Answers


51 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
the reed of jesus
İsa'nın kamıştan değneği


Explanation:


Example sentence(s):
  • Dikenlerden bir taç örüp başına koydular, sağ eline de bir kamış tutturdular.
  • İçlerinden biri hemen koşup bir sünger getirdi, ekşi şaraba batırıp bir kamışın ucuna takarak İsa\'ya içirdi.

    Reference: http://www.kitabimukaddes.com/kutsal-kitap-tr/yeni-antlasma/...
Cansel22
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
the reed of jesus
İsa'nın kamışı


Explanation:
Matta'nın değişik ayetlerinde kamış olarak çevirisi yapılmış. Saz diye çevirmek daha doğru olabilirdi belki ama Yeni Ahit çevirmenleri kamış sözcüğünü tercih etmişler.

Bu sayfada faydalı açıklamalar var:
http://www.biblestudytools.com/dictionary/reed/

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2015-02-10 19:52:05 GMT)
--------------------------------------------------

Asa gücü, otoriteyi temsil eder. İsa'nın eline verilen asa ise kolayca kırılan bir kamış.

Selcuk Akyuz
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
the reed of jesus
Hz. İsa'nın (a.s.) sözde asası


Explanation:
Mockery olarak tutuşturulduğu için yani aslen asa olarak düşünüldüğü için..
Selam,
Aziz

Aziz Kural
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search