frontier science

Turkish translation: öncü bilim

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:frontier science
Turkish translation:öncü bilim
Entered by: Balaban Cerit

13:10 May 31, 2007
English to Turkish translations [PRO]
Science - Science (general)
English term or phrase: frontier science
bendeki metinde terim daha çok yeni - ve belki de şimdiye dek doğru kabul edilen bilgilere ters ve aykırı veriler üreten - bilim alanları için kullanılıyor...
vitaminBcomplex
öncü bilim
Explanation:
Bir kullanım örneği aşağıda görülebilir.

Öncü Bilim: Kuantum elektroniği, moleküler biyoloji, çevre bilimleri
http://egitisim.inonu.edu.tr/ikram_Tarihe_yeniden_bakis.htm

Yerine göre "öncü bilim çalışmaları" da denilebilir.

Düştüğünüz notla ilgili ilave bir notum olacak:
"Öncü bilim" terimini, dediğiniz gibi "belki de şimdiye dek doğru kabul edilen bilgilere ters ve aykırı veriler üreten bilim alanları" için rahatlıkla kullanabiliriz, ne de olsa adı üzerinde; bu bilim alanları "öncü", kendilerinden önce kabul edilen bilgilere uymaları gerekmiyor. İngilizce "frontier science" terimi de aynı yerde duruyor. Dolayısıyla, başka bir terime ihtiyacımız olduğunu düşünmüyorum.
Selected response from:

Balaban Cerit
Turkey
Grading comment
tşk
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3öncü bilim
Balaban Cerit
5 +2Öncü Bilim
Taner Göde
4 +1uç bilim(ci)
Sebla Ronayne
3alternatif bilim
ozan karakış


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Öncü Bilim


Explanation:
frontier science

Öncü Bilim

Taner Göde
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kcda
2 hrs
  -> Çok teşekkür ederim.

agree  Cagdas Karatas
19 hrs
  -> Çok teşekkür ederim.

8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
öncü bilim


Explanation:
Bir kullanım örneği aşağıda görülebilir.

Öncü Bilim: Kuantum elektroniği, moleküler biyoloji, çevre bilimleri
http://egitisim.inonu.edu.tr/ikram_Tarihe_yeniden_bakis.htm

Yerine göre "öncü bilim çalışmaları" da denilebilir.

Düştüğünüz notla ilgili ilave bir notum olacak:
"Öncü bilim" terimini, dediğiniz gibi "belki de şimdiye dek doğru kabul edilen bilgilere ters ve aykırı veriler üreten bilim alanları" için rahatlıkla kullanabiliriz, ne de olsa adı üzerinde; bu bilim alanları "öncü", kendilerinden önce kabul edilen bilgilere uymaları gerekmiyor. İngilizce "frontier science" terimi de aynı yerde duruyor. Dolayısıyla, başka bir terime ihtiyacımız olduğunu düşünmüyorum.

Balaban Cerit
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
tşk

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Selcuk Akyuz
9 hrs
  -> teşekkür ederim.

agree  Ilhan Gadis
16 hrs
  -> teşekkür ederim.

agree  Serkan Doğan
16 hrs
  -> teşekkür ederim.

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
uç bilim(ci)


Explanation:
frontier'in bir anlamının da 'sınır. hudut' olduğunu baz alarak, verdiüiniy açıklamaya da dayanarak...

--------------------------------------------------
Note added at 12 Min. (2007-05-31 13:23:02 GMT)
--------------------------------------------------

biraz ironik olsun dedim :)

--------------------------------------------------
Note added at 14 Min. (2007-05-31 13:24:50 GMT)
--------------------------------------------------

bu arada ...verdiğiniz demeye çalışmışım... kusuruma bakmayın ( eli işte gözü oynaşta olunca...kızımla resim yapıyorum da!)

Sebla Ronayne
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in GermanGerman

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Kcda: Extreme science / sports etc. bunlar da "uç" kelimesi daha uygun galiba.
1 hr
  -> haklısınız, çorbada tuzum değil de biraz acı biberim olsun diye çıktım yola :O

agree  Balaban Cerit: "Uç bilim" olmasa da "sınır bilim/bilimler" denebilir; bu ifade Türkiye'de genelde "okültizm" ve "parapsikoloji" bağlamında kullanılıyor olsa da, geniş olarak kullanabiliriz. Bkz. bir örnek: "Parapsychology: Frontier science of the mind"
20 hrs
  -> teşekkür ederim Balaban Bey

15 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
alternatif bilim


Explanation:
'alternative sience' diye arayınca sizin aradığınıza yakın sonuçlar çıktı, faydası olur umuduyla...
http://www.google.com.tr/search?hl=tr&q=alternative sience&m...

--------------------------------------------------
Note added at 15 saat (2007-06-01 04:40:40 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.alternativescience.com/

ozan karakış
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search