A wildlife official

Turkish translation: doğal yaşam parkı görevlisi

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:A wildlife official
Turkish translation:doğal yaşam parkı görevlisi
Entered by: Taner Göde

22:45 Oct 3, 2007
English to Turkish translations [Non-PRO]
Science (general)
English term or phrase: A wildlife official
Bir cümle varki bir türlü istediğim şekilde düzene sokamıyorum, içime sindiremiyorum.

Rare Abyssinian lion are being poisoned at a zoo because staff cannot afford to keep them, a wildlife official said Wednesday.

Sizce hangisi daha iyi veya sizin öneriniz nedir?

1) Çarşamba günü bir vahşi yaşam görevlisi bir hayvanat bahçesindeki nadir bulunan Habeş aslanı yavrularının, personelin maddi olarak bakmaya gücü yetmediğinden zehirlendiğini belirtti.

2) Çarşamba günü bir vahşi yaşam yetkilisi nadir bulunan Habeş aslanı yavrularının personelin maddi olarak bakmaya gücü yetmediğinden bir hayvanat bahçesinde zehirlendiğini söyledi.

3) Çarşamba günü vahşi yaşamdan sorumlu bir yetkili, personelin maddi olarak bakmaya gücü yetmediğinden, bir hayvanat bahçesindeki nadir bulunan Habeş aslan yavrularının zehirlendiğini söyledi.

4) Çarşamba günü bir vahşi yaşam görevlisi nadir bulunan habeş aslanı yavrularının personelin maddi olarak bakmaya gücü yetmediğinden bir hayvanat bahçesinde zehirlendiğini belirtti.
OLDTRAFFORD
doğal yaşam parkı görevlisi
Explanation:
a wildlife official → doğal yaşam parkı görevlisi

http://www.google.com/search?hl=en&newwindow=1&safe=off&q=+w...


BBC Turkish.com | Haberlerle İngilizce | Illegal coffee threatens ...
Illegal coffee plantations in national park threatening wildlife ... entice çekmek; burada: ikna etmek. natural habitat doğal yaşam alanı ...
www.bbc.co.uk/go/wsy/pub/rss/1.0/-/turkish/learningenglish/...

BBC Turkish.com | Haberlerle İngilizce | Illegal coffee threatens ... Illegal coffee threatens wildlife. According to WWF, more than three hundred thousand ... entice çekmek; burada: ikna etmek. natural habitat doğal yaşam alanı.
www.bbc.co.uk/turkish/learningenglish/witn/2007/01/printabl...

TURKEY: General Tourism Information-Adiyamanli.orgSeyahat Acentaları. Hava Durumu. Yenilikler. Doğal Çiçekler. Doğal Yaşam ... WILDLIFE-DOGAL YASAM. Turkey Wildlife; National Watch able Wildlife Program ...
www.adiyamanli.org/index4.html

ADIYAMAN: General Tourism Information-Adiyamanli.orgUlaşım. Sehahat Acentaları. Hava Durumu. Yenilikler. Doğal Çiçekler. Doğal Yaşam ... YASAM. Adiyaman Wildlife; National Watch able Wildlife Program ...
www.adiyamanli.org/index5.html

Üstay Insaat
Üstay Doğal Yaşam Müzesi • Üstay Wildlife Museum; 445 Adet Askeri Villa ve Altyapı İnşaatı • 445 Units Military Housing and Infrastructure Works Projects ...
www.ustay.com/english/t_bina_ve_konut_isleri.html

Tapir - Vikipedi
Doğal yaşam ortamlarında tapirler meyve ve özellikle genç yapraklarla beslenir. Tapirler uyanık kaldıkları ... BBC Wildlife, Mart 2005, sayfa 37,36. ...
tr.wikipedia.org/wiki/Tapir

Çin nehir yunusu - Vikipedi
Yunusların doğal yaşam ortamını korumak için Yangtze Nehrindeki bozulma geri ... Türün geleceği hakkında umut taşıyan World Wildlife Fund Wuhan bürosu ...
tr.wikipedia.org/wiki/Çin_nehir_yunusu
Selected response from:

Taner Göde
Turkey
Grading comment
thank you sir
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1doğal yaşam parkı görevlisi
Taner Göde
4yaban hayatı koruma görevlisi
B. Ozpolat


Discussion entries: 2





  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
a wildlife official
doğal yaşam parkı görevlisi


Explanation:
a wildlife official → doğal yaşam parkı görevlisi

http://www.google.com/search?hl=en&newwindow=1&safe=off&q=+w...


BBC Turkish.com | Haberlerle İngilizce | Illegal coffee threatens ...
Illegal coffee plantations in national park threatening wildlife ... entice çekmek; burada: ikna etmek. natural habitat doğal yaşam alanı ...
www.bbc.co.uk/go/wsy/pub/rss/1.0/-/turkish/learningenglish/...

BBC Turkish.com | Haberlerle İngilizce | Illegal coffee threatens ... Illegal coffee threatens wildlife. According to WWF, more than three hundred thousand ... entice çekmek; burada: ikna etmek. natural habitat doğal yaşam alanı.
www.bbc.co.uk/turkish/learningenglish/witn/2007/01/printabl...

TURKEY: General Tourism Information-Adiyamanli.orgSeyahat Acentaları. Hava Durumu. Yenilikler. Doğal Çiçekler. Doğal Yaşam ... WILDLIFE-DOGAL YASAM. Turkey Wildlife; National Watch able Wildlife Program ...
www.adiyamanli.org/index4.html

ADIYAMAN: General Tourism Information-Adiyamanli.orgUlaşım. Sehahat Acentaları. Hava Durumu. Yenilikler. Doğal Çiçekler. Doğal Yaşam ... YASAM. Adiyaman Wildlife; National Watch able Wildlife Program ...
www.adiyamanli.org/index5.html

Üstay Insaat
Üstay Doğal Yaşam Müzesi • Üstay Wildlife Museum; 445 Adet Askeri Villa ve Altyapı İnşaatı • 445 Units Military Housing and Infrastructure Works Projects ...
www.ustay.com/english/t_bina_ve_konut_isleri.html

Tapir - Vikipedi
Doğal yaşam ortamlarında tapirler meyve ve özellikle genç yapraklarla beslenir. Tapirler uyanık kaldıkları ... BBC Wildlife, Mart 2005, sayfa 37,36. ...
tr.wikipedia.org/wiki/Tapir

Çin nehir yunusu - Vikipedi
Yunusların doğal yaşam ortamını korumak için Yangtze Nehrindeki bozulma geri ... Türün geleceği hakkında umut taşıyan World Wildlife Fund Wuhan bürosu ...
tr.wikipedia.org/wiki/Çin_nehir_yunusu

Taner Göde
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Grading comment
thank you sir

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Quinox (X)
2 hrs
  -> Teşekkür ederim. :-)

132 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
a wildlife official
yaban hayatı koruma görevlisi


Explanation:
1) Ben uzun senelerdir "wildlife rehabilitation" sertifikasına sahibim, ayrıca ABD'de bir hayvanat bahçesinde gönüllü olarak çalışıyorum. Deneyimlerime göre Türkçe'de "wildlife rehabilitation" kavramı "yaban hayatı rehabilitasyon" diye anılıyor. Bu yüzden bu kelimeye karşılık olarak "vahşi yaşam" denmemeli.

2) Çevirilmeye çalışılan cümlede bir hayvanat bahçesinden söz edildiği için aslında "doğal yaşam parkı görevlisi" demek de bana kesinlikle doğru gelmiyor. ABD yasalarına göre "wildlife official"ın görev tanımı "wildlife guardian" yani yaban hayatı korumakla görevli kişi olarak belirtilmiş (aşağıda web references'a bakarsanız orada ilgili bir bağlantı var.


Example sentence(s):
  • “wildlife official” means a wildlife guardian appointed under the Wildlife Act or a conservation officer appointed under section 7(1) of Schedule 5 to the Government Organization Act.

    Reference: http://www.qp.gov.ab.ca/Documents/REGS/1997_043.CFM
B. Ozpolat
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search