tic mark

Turkish translation: (küçük) ölçü çizgisi

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:tic mark
Turkish translation:(küçük) ölçü çizgisi
Entered by: TheTranslator86

00:57 Jun 12, 2011
English to Turkish translations [PRO]
Science - Science (general)
English term or phrase: tic mark
Bİr yazılımda geçiyor terim:

A tic mark label is a short line of text that identifies a sample. A set of tic mark labels can be con-
figured to show speeds, times, or sample numbers.

sanırım şu adreste anlatılanı kastediyor:

http://www.blurtit.com/q9200976.html
TheTranslator86
Turkey
(küçük) ölçü çizgisi
Explanation:
Eksen üzerinde değerleri veren küçük çizgiler.

Microsoft'un deyimiyle "onay işareti"(!):

onay işaretleri ve onay işareti etiketleri: Onay işaretleri bir ekseni kesen, cetvel üzerindeki bölmelere benzeyen küçük ölçü çizgileridir. Onay işareti etiketleri grafikteki kategorileri, değerleri veya serileri tanımlar.

Bu sizin tanımızda bahsedilen 'tic mark': 'A tic mark label is a short line of text that identifies a sample. A set of tic mark labels can be con-figured to show speeds, times, or sample numbers'

'tic mark' ve 'tick mark' ile aynı şey anlatılmak isteniyor: örnek: bir grafikteki ölçü çizgileri veya ölçü çizgileri etiketi (tick mark label).

Anladığım kadarıyla programlama dili içerisinde 'tic mark' diye geçebiliyor. Aşağıdaki sitede 'The Parts of a Graph' başlığının altında 'tick mark'ın ne olduğu gösterilmiş. Metnin ilerleyen kısmında ('tic mark' için arama yaparsanız görebilirsiniz), programlama dili içinde, tic mark uzunluğu, tic mark etiketinin yüksekliği vs. şeklinde yazıldığını görebilirsiniz.

ftp://ftp.prs.de/pub/packages/dvdoc/dv-9-12/graph_devel/1_di...

Bu konuda uzman olmamakla birlikte, kişisel fikrim 'ölçü çizgisi' ifadesinin daha uygun olacağı. Bu durumda: Tic mark label da 'ölçü çizgisi etiketi' oluyor.

Metin grafik yazılımı içinde mi geçiyor?

Gördüğüm kadarıyla, tic mark, grafik yazılımlarının içinde sıkça kullanılıyor.






Selected response from:

Cigdem Berrett
United Kingdom
Grading comment
Teşekkür Ederim
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Bilgi etiketi
Salih1946
4(küçük) ölçü çizgisi
Cigdem Berrett


Discussion entries: 9





  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Bilgi etiketi


Explanation:
Aşağıdaki sitede ayrıntılı açıklama bulunmaktadır.

http://www.itl.nist.gov/div898/software/dataplot/refman1/ch4...

Salih1946
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(küçük) ölçü çizgisi


Explanation:
Eksen üzerinde değerleri veren küçük çizgiler.

Microsoft'un deyimiyle "onay işareti"(!):

onay işaretleri ve onay işareti etiketleri: Onay işaretleri bir ekseni kesen, cetvel üzerindeki bölmelere benzeyen küçük ölçü çizgileridir. Onay işareti etiketleri grafikteki kategorileri, değerleri veya serileri tanımlar.

Bu sizin tanımızda bahsedilen 'tic mark': 'A tic mark label is a short line of text that identifies a sample. A set of tic mark labels can be con-figured to show speeds, times, or sample numbers'

'tic mark' ve 'tick mark' ile aynı şey anlatılmak isteniyor: örnek: bir grafikteki ölçü çizgileri veya ölçü çizgileri etiketi (tick mark label).

Anladığım kadarıyla programlama dili içerisinde 'tic mark' diye geçebiliyor. Aşağıdaki sitede 'The Parts of a Graph' başlığının altında 'tick mark'ın ne olduğu gösterilmiş. Metnin ilerleyen kısmında ('tic mark' için arama yaparsanız görebilirsiniz), programlama dili içinde, tic mark uzunluğu, tic mark etiketinin yüksekliği vs. şeklinde yazıldığını görebilirsiniz.

ftp://ftp.prs.de/pub/packages/dvdoc/dv-9-12/graph_devel/1_di...

Bu konuda uzman olmamakla birlikte, kişisel fikrim 'ölçü çizgisi' ifadesinin daha uygun olacağı. Bu durumda: Tic mark label da 'ölçü çizgisi etiketi' oluyor.

Metin grafik yazılımı içinde mi geçiyor?

Gördüğüm kadarıyla, tic mark, grafik yazılımlarının içinde sıkça kullanılıyor.








Example sentence(s):
  • 'Onay işaretlerinin ve grafik kılavuz çizgilerinin aralığını değiştirmek '
  • 'Eksenleri, eksen etiketlerini ve onay işaretlerini görüntüleme veya gizleme'

    Reference: http://office.microsoft.com/tr-tr/excel-help/HP005199141.asp...
    Reference: http://tonnesoftware.com/meter2.html
Cigdem Berrett
United Kingdom
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Teşekkür Ederim




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search