social lubricant

Turkish translation: sosyal kaynaştırıcı

23:19 Feb 11, 2014
English to Turkish translations [PRO]
Science - Science (general)
English term or phrase: social lubricant
Alcohol, in moderation, is a perfectly safe and very useful social lubricant.
Sosyal kayganlaştırıcı imiş anlamı, ama tabii, ben metince böyle kullanamam.
yardımcı olursanız çok sevinirim teşekkürler.
sabaay
Turkish translation:sosyal kaynaştırıcı
Explanation:
Evet, birebir çevirisi çok uygun değil. Belki o manayı veren başka bir mecazi tanım kullanılabilir.
Selected response from:

H.Yüksel
Singapore
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3sosyal kaynaştırıcı
H.Yüksel
5sosyal unsur / öge
Salih1946
4sosyalleşmeyi kolaylaştıran
Zeki Güler
3sosyal kolaylaştırıcı
ATIL KAYHAN


  

Answers


29 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
sosyal kaynaştırıcı


Explanation:
Evet, birebir çevirisi çok uygun değil. Belki o manayı veren başka bir mecazi tanım kullanılabilir.

H.Yüksel
Singapore
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: çok teşekkür ederim.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Arzu Durukan: güzel bir karşılık olmuş
4 hrs
  -> teşekkürler

agree  Can KARABULUT: Çok iyi bir yerelleştirme önerisi olmuş. Tebrik ederim.
9 hrs
  -> Teşekkür ederim.

agree  onur ilter
11 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
sosyal unsur / öge


Explanation:
IMO

Salih1946
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12

10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sosyal kolaylaştırıcı


Explanation:
Bir makine için yag neyse, sosyal ortamlar için de alkol odur, diyor. Yazara tam olarak katimamakla beraber alkolun sosyal ortamlarda faydali oldugunu ben de kabul ediyorum.

ATIL KAYHAN
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Turkish

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sosyalleşmeyi kolaylaştıran


Explanation:
Alkol, makul ölçüde/miktarda alındığında, sosyalleşmeyi kolaylaştıran güvenli ve faydalı bir unsurdur.

Zeki Güler
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search