beach range

Turkish translation: Bkz.

14:58 Jan 29, 2007
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Ships, Sailing, Maritime / marine motor
English term or phrase: beach range
Bir soru da benden.. Yalnız kıyı menzili, kumsal aralığı gibi birebir çevirisini değil, türkçe'deki tam karşılığı olan yerleşik terimi rica ediyorum.. Teşekkürler..

Aşağıda geçtiği cümlelerden bazılarını bulabilirsiniz;

The beach range is used for operation at reduced speed in shallow water or where water depth is uncertain.

Operating with the drive in the Beach range

Beach range is marked with an orange zone and lift range with a red zone.
Yasemin Açıkgün
Turkey
Turkish translation:Bkz.
Explanation:
Burada dıştan takmalı motorlardan bahsediyoruz sanırım. Beach range motorun su yüzeyi ile yaptığı açı aralıklarından biri.

Genelde iki açı aralığı geçiyor: Trim range ve Tilt range veya Lift range. Trim range motorun su yüzeyine dik ve dike yakın olduğu açı aralığı. Tilt veya Lift range motorun su yüzeyine paralel veya paralele yakın olduğu açı aralığı. Bu ikisi arasında kalan açı aralığı da Beach range olarak adlandırılmış.

Bu terim henüz oturmamıştır diye tahmin ediyorum çünkü İngilizce sitelerde bile çok az değinilmiş. Dolayısıyla aynen bırakılabileceği gibi bire bir çevirisi de kullanılabilir.

Kolay gelsin.

http://www.freepatentsonline.com/4652878.html

http://tpub.com/content/waterdecontamination/TM-55-1930-209-...

http://www.burla.com/yamaha/index.asp?catid=1&subcatid=3&MOD...

http://www.boatsafe.com/qtframespage.htm
Selected response from:

H&G Ozcan
Turkey
Grading comment
Çok yardımcı oldunuz. Teşekkür ederim..
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5sığ su
Taner Göde
4kiyi seyri
Salih YILDIRIM
3Bkz.
H&G Ozcan


  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
sığ su


Explanation:
Sığ Suda Sürüş Tertibatı:
Yamaha’nın bu kapsamdaki, bütün modellerinde bulunan standart bir özelliktir. Teknenin, sığ sularda emniyetli bir şekilde kullanılabilmesine olanak tanır. Pervaneyi ve kuyruk aksamını korur ve sahile yakın alanlarda manevra yapılabilmesini mümkün kılar. Geçerli olduğu modeller: F4A, F6A/B, F8C



    Reference: http://www.burla.com/yamaha/index.asp?catid=1&subcatid=3&MOD...
Taner Göde
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Bkz.


Explanation:
Burada dıştan takmalı motorlardan bahsediyoruz sanırım. Beach range motorun su yüzeyi ile yaptığı açı aralıklarından biri.

Genelde iki açı aralığı geçiyor: Trim range ve Tilt range veya Lift range. Trim range motorun su yüzeyine dik ve dike yakın olduğu açı aralığı. Tilt veya Lift range motorun su yüzeyine paralel veya paralele yakın olduğu açı aralığı. Bu ikisi arasında kalan açı aralığı da Beach range olarak adlandırılmış.

Bu terim henüz oturmamıştır diye tahmin ediyorum çünkü İngilizce sitelerde bile çok az değinilmiş. Dolayısıyla aynen bırakılabileceği gibi bire bir çevirisi de kullanılabilir.

Kolay gelsin.

http://www.freepatentsonline.com/4652878.html

http://tpub.com/content/waterdecontamination/TM-55-1930-209-...

http://www.burla.com/yamaha/index.asp?catid=1&subcatid=3&MOD...

http://www.boatsafe.com/qtframespage.htm

H&G Ozcan
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 33
1 corroborated select project
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?
Grading comment
Çok yardımcı oldunuz. Teşekkür ederim..

601 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kiyi seyri


Explanation:
since lift range means high - sea navigation, naturally "beach range mode of throttle mode remind me of navigation by the coastal water line.

Salih YILDIRIM
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 20




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search