lay on a continuum

Turkish translation: farklı uçlara yayılmak

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:lay on a continuum
Turkish translation:farklı uçlara yayılmak
Entered by: fessy

14:31 Mar 28, 2019
English to Turkish translations [PRO]
Social Sciences - Social Science, Sociology, Ethics, etc. / Sociology
English term or phrase: lay on a continuum
In Kinsey Reports, Alfred Kinsey suggests that sexuality lays on a continuum.

"lay on a continuum" ifadesi için çeviri kokmayacak bir karşılık arıyorum. Teşekkür ederim.
fessy
farklı uçlara yayılmak
Explanation:
Verdiğiniz ifadeden anlaşılan şey, cinselliğin iki uç arasında bir yerde olduğu değil, iki uca doğru yayılan bir yelpazede bulunduğu.

Cümleyi şu şekilde çevirirsek:

Alfred Kinsey, Kinsey Raporlarında, cinselliğin farklı uçlara yayıldığını öne sürdü.

cinsellik için belirli bir nokta tayini de yapmamış oluruz.
Selected response from:

Metin Demirel
Turkey
Grading comment
Teşekkürler
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1farklı uçlara yayılmak
Metin Demirel
5Sevişme sürekliliğine sahip olmak
Salih1946
5süreklilik sağlamak
Suat Temiz
5grinin tonlarıyla ifade etmek
Ali Göznek
3 +1bir tayf üzerinde yer alır
ilker menderes iyidogan


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
grinin tonlarıyla ifade etmek


Explanation:
Kinsey Raporlarında, Alfred Kinsey cinselliğin siyahla beyaz gibi değil grinin tonlarıyla ifade edilebileceğini öne sürmektedir.
Burada kast edilen tanımlama ve ifade etmedir. Her insanda iki cinsiyetten de bir miktar bulunur demek istiyor.

Ali Göznek
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman

49 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
bir tayf üzerinde yer alır


Explanation:
Kinsey'in raporunu yazdığı sırada homoseksüelliğin üçüncü bir cinsiyet olduğu düşünülüyormuş, ama Kinsey cinselliğin, 'homoseksüelliğin' bir uçta, 'heteroseksüelliğin' diğer bir uçta olduğu bir spektrum (tayf) üzerinde yer aldığını söylemiş. LGBT'lerin eylemlerinde gökkuşağı renklerini kullanmaları bundan olsa gerek.




    https://books.google.com.tr/books?id=9WSW1WfHBmkC&pg=PA4&lpg=PA4&dq=%22lay+on+a+continuum%22&source=bl&ots=1nxtqzLy0f&sig=ACfU3U1hw8Koz59E-T
ilker menderes iyidogan
Turkey
Native speaker of: Turkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Orkun Aksoy
5 days

58 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
süreklilik sağlamak


Explanation:
Raporda, cinselliğin süreklilik sağladığını öne sürüyor diye anlıyorum.

Paylaştığım bağlantılardan alıntılar:

Bu 7 parçalı skalada gerçekten farklı noktalarda bulunan insanlar keşfetmek, bu tür bir sürekliliğin gerçekten de var olduğunu göstermeye yaklaştığımızın işaretidir."

Günümüzde 10 parçalı bazı diğer skalalar bulunuyor olsa da, Kinsey Skalası tek başına yeterince geniş bir aralığı kapsamakta ve sürekliliği göstermeye yetmektedir.


https://evrimagaci.org/kinsey-skalasi-duzcinsellikten-escins...
https://network23.org/birseyinanilari/2014/03/14/kinsey/


    https://evrimagaci.org/kinsey-skalasi-duzcinsellikten-escinsellige-yelpaze-3217
    https://network23.org/birseyinanilari/2014/03/14/kinsey/
Suat Temiz
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

1 day 7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Sevişme sürekliliğine sahip olmak


Explanation:
IMO

Salih1946
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

1 day 4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
farklı uçlara yayılmak


Explanation:
Verdiğiniz ifadeden anlaşılan şey, cinselliğin iki uç arasında bir yerde olduğu değil, iki uca doğru yayılan bir yelpazede bulunduğu.

Cümleyi şu şekilde çevirirsek:

Alfred Kinsey, Kinsey Raporlarında, cinselliğin farklı uçlara yayıldığını öne sürdü.

cinsellik için belirli bir nokta tayini de yapmamış oluruz.

Metin Demirel
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Teşekkürler

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  onur ilter
3 days 22 hrs
  -> Teşekkür ederim, Onur Bey :)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search