initiation

Turkish translation: (aşağılayıcı/alçaltıcı) kabul sınaması

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:initiation
Turkish translation:(aşağılayıcı/alçaltıcı) kabul sınaması
Entered by: Handan Ceyhan

14:05 Dec 6, 2020
English to Turkish translations [PRO]
Social Sciences - Social Science, Sociology, Ethics, etc.
English term or phrase: initiation
Bullying may include behaviour such as:
Teasing, practical jokes or “initiations”
Handan Ceyhan
Turkey
(aşağılayıcı/alçaltıcı) kabul sınaması
Explanation:
Burada açıklanan anlama yakın bir tabir olduğunu düşünüyorum:
https://en.wikipedia.org/wiki/Hazing
https://tureng.com/en/turkish-english/hazing

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2020-12-06 17:45:10 GMT)
--------------------------------------------------

https://birikimdergisi.com/guncel/8175/sporda-kabul-sinamasi...
https://benanneyim.com/ebeveynlik/duygusal-egitim/genc-insan...
Selected response from:

Baran Keki
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4kabul sınaması
Seren Howard
4insan onuruna aykırı davranış veya kötü muamele yoluyla yeni gelenlere / çömezlere yapılan eziyet
Yunus Can ATLAR
4Önayak olma(lar)
Salih YILDIRIM
3(aşağılayıcı/alçaltıcı) kabul sınaması
Baran Keki
3Tekris
Amir Akbarpour Reihani


  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Tekris


Explanation:
Veya İnisiyasyon
Bu işin şaka görünüşünden yapılmasl düşünülür sanırım.


    https://en.wikipedia.org/wiki/Initiation
    https://tureng.com/tr/turkce-ingilizce/initiation%20ritual
Amir Akbarpour Reihani
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian), Native in TurkishTurkish, Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi)

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
insan onuruna aykırı davranış veya kötü muamele yoluyla yeni gelenlere / çömezlere yapılan eziyet


Explanation:
Bağlama göre değişmekle beraber, askeri kışlada / hapishanede / okulda / sınıfta / herhangi bir ortamda yeni gelen / katılan askerlerin / mahkumların / öğrencilerin “kabul görebilmeleri” için uygulanan her türlü eziyet.

Eşek şakası demedim çünkü “practical jokes” o kapsama giriyor.

Bir nevi “ritüeldir”.

Yunus Can ATLAR
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

26 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
(aşağılayıcı/alçaltıcı) kabul sınaması


Explanation:
Burada açıklanan anlama yakın bir tabir olduğunu düşünüyorum:
https://en.wikipedia.org/wiki/Hazing
https://tureng.com/en/turkish-english/hazing

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2020-12-06 17:45:10 GMT)
--------------------------------------------------

https://birikimdergisi.com/guncel/8175/sporda-kabul-sinamasi...
https://benanneyim.com/ebeveynlik/duygusal-egitim/genc-insan...

Baran Keki
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12

1 day 17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Önayak olma(lar)


Explanation:
Derdim!

Salih YILDIRIM
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

2 days 6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kabul sınaması


Explanation:
Araştırdığım kadarıyla, bu bağlamda Amerikan İngilizcesindeki "hazing" kelimesi de uygun olabilir. Örneğin üniversitelerdeki erkek ve kız gruplarından oluşan "fraternity" ve "sorority" diye bilinen bir nevi öğrenci birlikleri ya da topluluklarında , kişilerin bu gruplara girebilmeleri için geçirdikleri ağır seçme süreci, "hazing" ya da "kabul sınaması" olarak da adlandırılabilir. Gruba kabul edilmek için, şakaların yanında aşağılama ve alay içeren etkinlikler olduğu gibi, örneğin aşırı alkol tüketimi gibi bir takım test gibi sınamalardan geçmek gerekebiliyor. Bunun farklı çeşitleri ve sosyolojik örnekleri, websitlerinde detaylıca açıklanmış.


Example sentence(s):
  • There was an established initiation ceremony for new boys.

    https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/us/definition/english/initiation
    https://en.wikipedia.org/wiki/Hazing
Seren Howard
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search