qualification

Turkish translation: sıralama turu

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:qualification lap
Turkish translation:sıralama turu
Entered by: Haluk Levent Aka (X)

19:05 Jan 17, 2004
English to Turkish translations [PRO]
Sports / Fitness / Recreation / Motor Sports
English term or phrase: qualification
F1, F3 ve benzeri motor yarışlarının çıkış sıralamasını belirlemek için yapılan turlar için "qualification" kullanılıyor. Bunun için Türkçe'de kullanılan tek kelime nedir? Yarış tutkunları bildirirse sevinirim. Thx.
Haluk Levent Aka (X)
sıralama turları
Explanation:
sıralama turları
Selected response from:

Ali YANDIK
Turkey
Grading comment
Teşekkürler.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5sıralama turları
Ali YANDIK
5seçme
Adil Sönmez (X)
4yeterlilik
Önder Öztürkçü


Discussion entries: 1





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
sıralama turları


Explanation:
sıralama turları


    Reference: http://www.ntvmsnbc.com/news/185059.asp
    Reference: http://www.zaman.com.tr/2003/08/03/spor/h12.htm
Ali YANDIK
Turkey
Works in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 2
Grading comment
Teşekkürler.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Senem Mintaş (X): 2003 senesinde getirilen yeni kurallarla, %107 sınırı kaldırıldı. Dolayısıyla sıralama turlarında bu hız sınırın altında kalan araç ve takımların yarış dışında kalması söz konusu değil artık. Bu, bir seçim süreci ancak sıralamaya yönelik.
17 hrs

agree  sevinc altincekic
17 hrs

agree  Emine Fougner
1 day 20 hrs

agree  senin
2 days 3 hrs

agree  ironics: ironics
11 days

10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
seçme


Explanation:
qualification => seçme

Adil Sönmez (X)
PRO pts in category: 4

17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
yeterlilik


Explanation:
sıralama turları doğru da, qualification kelimesi için bu bağlamda bir Türkçe karşılık gerekiyorsa yeterlilik denmelidir, örneğin yeterlilik sıralaması gibi.

Önder Öztürkçü
Native speaker of: Turkish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search