tone

Turkish translation: sinyal sesi

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:tone
Turkish translation:sinyal sesi
Entered by: Yasar Saglik

13:44 Apr 23, 2005
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Telecom(munications) / phone message
English term or phrase: tone
Please provide your address, again spelling any unusual words or names after the tone.
Yasar Saglik
sinyal sesi
Explanation:
Sinyal sesinden sonra, lütfen alışılmadık kelime veya isimleri tekrarlayarak adresinizi bırakınız/ya da sinyal sesinden sonra adresinizi bırakınız, alışımadık kelime veya isimleri lütfen tekrarlayınız
Selected response from:

Serkan Doğan
Turkey
Grading comment
Tesekkurler
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +8sinyal sesi
Serkan Doğan
5 +4bip sesi, ses tonu
Selçuk Budak
5Sinyal
Adil Sönmez (X)
5Ses
Cagri Aras
4işaretten sonra mesajınızı bırakınız
Mustafa Er (BSc MA)


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
bip sesi, ses tonu


Explanation:
Bildiğimiz "ses tonu" ama bağlam dikkate alındığında rahatlıkla "bip sesi" denebilir.

Selçuk Budak
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Serkan Doğan: efenim sanırım sinyal sesinin kullanımı biraz daha yaygın..
0 min
  -> teşekkür ederim

agree  Emine Fougner
42 mins
  -> teşekkür ederim

neutral  Faruk Atabeyli: bağlam verilmese haklısınız ama "lütfen sinyal sesinden sonra...." artık iyice yerleşti
1 hr
  -> teşekkür ederim

agree  Balaban Cerit
2 hrs
  -> teşekkür ederim

agree  Leyal: "bip sesi" kullanılabilir, ancak "sinyal sesi"nin kullanımı daha yaygın…
2 hrs
  -> teşekkür ederim

agree  Nizamettin Yigit: tone yerine bile beep olarak kullanıldığı oluyor... bip sesi, sadece bip bile yeterli olabilir.
8 hrs

48 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Sinyal


Explanation:
CÜMLENİN TAMAMI:
Sinyalden sonra lütfen adresinizi, alışılmamış sözcükleri yine heceleyerek veya adınızı veriniz.

SÖZLÜK ANLAMALARI:
busy tone => meşgul sinyali
tone => ses
tone => ton

Kaynak: Compdict

tone = ton

Türk Telekomünikasyon Sözlüğü


Adil Sönmez (X)
Specializes in field
PRO pts in category: 8

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +8
sinyal sesi


Explanation:
Sinyal sesinden sonra, lütfen alışılmadık kelime veya isimleri tekrarlayarak adresinizi bırakınız/ya da sinyal sesinden sonra adresinizi bırakınız, alışımadık kelime veya isimleri lütfen tekrarlayınız


Serkan Doğan
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Tesekkurler

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Faruk Atabeyli
43 mins
  -> teşekkür ederim

agree  ada-y
51 mins
  -> teşekkür ederim

agree  Balaban Cerit
1 hr
  -> teşekkür ederim

agree  Leyal
1 hr
  -> teşekkür ederim

agree  n_aksu
3 hrs
  -> teşekkür ederim

agree  1964
4 hrs
  -> teşekkür ederim

agree  Özden Arıkan
5 hrs
  -> teşekkür ederim

agree  Nilgün Bayram
8 hrs
  -> teşekkür ederim

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
Ses


Explanation:
Ses. "ring tone", "zil sesi" ..

Cagri Aras
Works in field
Native speaker of: Turkish

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
işaretten sonra mesajınızı bırakınız


Explanation:
-

Mustafa Er (BSc MA)
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search