regulatory framework

Turkish translation: düzenleyici çerçeve

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:regulatory framework
Turkish translation:düzenleyici çerçeve
Entered by: Özden Arıkan

10:45 Sep 17, 2006
English to Turkish translations [PRO]
Law/Patents - Telecom(munications) / Telecommunication contract
English term or phrase: regulatory framework
a part of telecommunication contract
ilhanish
Turkey
duzenleyici çerçeve
Explanation:
kullanım budur. genel anlamda yasal çerçeveyi ifade eder. kolay gelsin

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2006-09-17 13:13:05 GMT)
--------------------------------------------------

google kullanarak aratirsaniz bir cok kullanimina rastlayacaksiniz
Selected response from:

deniz acunaz
Turkey
Grading comment
Teşekkür ederim
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1duzenleyici çerçeve
deniz acunaz
5yönetmelik çerçevesi
Serkan Doğan
4yasal düzenlemelerin çerçevesi
Eralp Tuna
3mevzuat kapsamı
seawalker


Discussion entries: 1





  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
yönetmelik çerçevesi


Explanation:
yönetmelik (düzenleme) çerçevesi

Serkan Doğan
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8

24 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
mevzuat kapsamı


Explanation:
eğer cok özel bir anlamda kullanımadı ise "mevzuat kapsamı "yeterli olacaktır.

--------------------------------------------------
Note added at 50 mins (2006-09-17 11:36:00 GMT)
--------------------------------------------------

Daha yeni Türkçe bir çeviri isteniyorsa "kanuni düzenleme kapsamı" da kullanılabilir.

seawalker
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
yasal düzenlemelerin çerçevesi


Explanation:
yasal çerçeve olarak da kullanılıyor ama anlam kaybı olur,
aslında regulatory tam olarak yasal düzenlemeler anlamını taşıyor yani ilgili yasaya dayanarak yapılmış tüm yönetmelik ve idari yönetmelikler, ama sıfat olarak kullanmak zor.
Yine de metinin akışı elveriyorsa yasal düzenleme çerçevesi denebilir, yada yasal düzenlemeler isim halinde bırakılıp framework bir şekilde yükleme dönüştürülebilir.
mesela ....tüm yasal düzenlemeleri kapsayanç... gibi

Eralp Tuna
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
duzenleyici çerçeve


Explanation:
kullanım budur. genel anlamda yasal çerçeveyi ifade eder. kolay gelsin

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2006-09-17 13:13:05 GMT)
--------------------------------------------------

google kullanarak aratirsaniz bir cok kullanimina rastlayacaksiniz

deniz acunaz
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Teşekkür ederim

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Serkan Doğan: kullanım budur demek yanlış. ama bu kullanım da makul. bu arada ü'nüz u şeklinde çıkmış.
16 hrs
  -> peki tesekkurler ama bu baglamda kullanim budur:)

agree  Mehmet Hascan
19 hrs
  -> tesekkurler




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search