whisker(ing)

Turkish translation: bıyık (yapma)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:whisker(ing)
Turkish translation:bıyık (yapma)
Entered by: Erkan Dogan

01:16 Mar 3, 2010
English to Turkish translations [PRO]
Marketing - Textiles / Clothing / Fashion
English term or phrase: whisker(ing)
the desire for texture remains and translates into whiskering via abrasion or resin finishes olarak geçiyor. Konu tekstil... Şimdiden teşekkürler...
Erkan Dogan
United States
bıyık (yapma)
Explanation:
Kot pantolonlarda cep hizasının altında enlemesine çizgilere verilen isim. Özel bir ütü ile yapılıyor.

--------------------------------------------------
Note added at 16 hrs (2010-03-03 17:35:13 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.jeans-and-accessories.com/images/WhiskersComp.jpg

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2010-03-03 19:21:03 GMT)
--------------------------------------------------

Bu deseni oluşturmak için ütü, lazer veya kimyasallarla yıkama yöntemleri kullanılıyor. Bıyık yapma sektörde kullanılan bir terim.
Selected response from:

Selcuk Akyuz
Turkey
Grading comment
Teşekkür ederim.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Eskitme
Salih YILDIRIM
4 +1bıyık (yapma)
Selcuk Akyuz
4tüylendirme(k) / fırçalama(k) / tüy tüy yapma(k)
MutercimTR
3Visker
1964


Discussion entries: 1





  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tüylendirme(k) / fırçalama(k) / tüy tüy yapma(k)


Explanation:
desenden (doku), tüylendirmeye doğru bir geçiş ve dönüşüm isteğini ifade ediyor.

MutercimTR
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 4

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Eskitme


Explanation:
Aşağıdaki link bu tanımı çağrıştırmaktadır.

http://en.wiktionary.org/wiki/whiskering

Salih YILDIRIM
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mithat Gurdal
1 day 10 hrs
  -> Teşekkür ederim.

16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
bıyık (yapma)


Explanation:
Kot pantolonlarda cep hizasının altında enlemesine çizgilere verilen isim. Özel bir ütü ile yapılıyor.

--------------------------------------------------
Note added at 16 hrs (2010-03-03 17:35:13 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.jeans-and-accessories.com/images/WhiskersComp.jpg

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2010-03-03 19:21:03 GMT)
--------------------------------------------------

Bu deseni oluşturmak için ütü, lazer veya kimyasallarla yıkama yöntemleri kullanılıyor. Bıyık yapma sektörde kullanılan bir terim.

Selcuk Akyuz
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 22
2 corroborated select projects
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?
Grading comment
Teşekkür ederim.
Notes to answerer
Asker: Peki bu Türkçe'de endüstriyel literatürde de "bıyık yapma" olarak mı kullanılıyor? Sadece emin olmak için soruyorum.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bumin
4 hrs

18 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Visker


Explanation:
Kompozit malzemelerle ilgili olabilir.
Sizin metininizden anlaşılan özellikle resin geçmesi nedeniyle bizim giyim kuşam tekstili olmayabilir diye düşündüm zira tekstil yapı sanayiden tutun tıbbi uygulamalara kadar çözümler üretebiliyor.Belki metin biraz daha geniş olsaydı daha kolay karar verilebilirdi.
Google da Visker diye ararsanız oldukça yaygınlaşmış

BÖLÜM 3 KARMA MALZEMELER (KOMPOZİT MALZEMELER) *Karma malzemeler ...
Dosya Biçimi: PDF/Adobe Acrobat - Hızlı Görünüm
-Metallerin anafaz malzemesin olmasında, metal çok ince liflerin(whisker) ... “kıl ya da visker(tek kristal)” olarak sınıflandırılmaktadır. ...
chem.eng.ankara.edu.tr/345/345not4.pdf

1964
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search