Gusset

Turkish translation: Destek Yaması

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Gusset
Turkish translation:Destek Yaması
Entered by: Baran Keki

19:25 Sep 27, 2017
English to Turkish translations [PRO]
Textiles / Clothing / Fashion /
English term or phrase: Gusset
Türkçe'de oturmuş karşılığını (moda/dikiş) bilen meslektaşlara teşekkürler. Aklımda destek yaması olarak çevirmek var, ne derece doğru tam bilemiyorum.
Baran Keki
Turkey
kuş
Explanation:
Eskiden terziler kuş derdi ama son zamanlarda özellikle çevirilerde parça, üçgen parça veya destek parçası olarak kullanılıyor.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2017-09-27 20:26:25 GMT)
--------------------------------------------------

Bir diğer karşılığı da peş ama dediğim gibi günümüzde pek tercih edilmiyor.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2017-09-27 20:28:17 GMT)
--------------------------------------------------

baran bey, destek yaması veya destek parçası gayet uygun olur bence.
Selected response from:

Selcuk Akyuz
Turkey
Grading comment
Teşekkürler
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Peş
Salih YILDIRIM
5kuş
Selcuk Akyuz


  

Answers


56 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
gusset
kuş


Explanation:
Eskiden terziler kuş derdi ama son zamanlarda özellikle çevirilerde parça, üçgen parça veya destek parçası olarak kullanılıyor.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2017-09-27 20:26:25 GMT)
--------------------------------------------------

Bir diğer karşılığı da peş ama dediğim gibi günümüzde pek tercih edilmiyor.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2017-09-27 20:28:17 GMT)
--------------------------------------------------

baran bey, destek yaması veya destek parçası gayet uygun olur bence.

Selcuk Akyuz
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 22
2 corroborated select projects
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?
Grading comment
Teşekkürler
Notes to answerer
Asker: Çok teşekkürler Selçuk bey, çevirdiğim metin medikal varis çoraplarıyla ilgili. Sizce destek yaması nasıl gusset için? çok sırıtır mı?

Asker: peş yama ya tekabül ediyor sanırım?

Asker: Çok teşekkürler Selçuk bey, tekstil alanında çeviri yaptığınızı bildiğimden sizin cevabınızı özellikle bekliyordum. Bir diğer sorum "vertical fly/horizontal fly" konusunda bir öneriniz olur mu?


2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
gusset
Peş


Explanation:
A gusset is a diamond shaped piece of denim sewn into the crotch area of most of our All American brand of jeans.

Salih YILDIRIM
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search