post-treatment

Turkish translation: apre

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:post-treatment
Turkish translation:apre
Entered by: Aziz Kural

00:10 Dec 3, 2020
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Textiles / Clothing / Fashion / Şirket Raporu
English term or phrase: post-treatment
son işleme dışında önerisi olan var mı - finishing anlamına yakın olarak kullanılmış - Konu zararlı maddeler olmadan tekstil üretimi

Tşkrlr
Aziz Kural
Turkey
apre
Explanation:
Arama motorlarında görebildiğim kadarıyla "finishing" ile eş anlamlı gibi duruyor. O yüzden "finishing"in karşılığı olan "apre"nin burada kullanılabileceğini düşünüyorum.

--------------------------------------------------
Note added at 34 mins (2020-12-03 00:45:25 GMT)
--------------------------------------------------

Ben de teşekkür ederim Aziz Bey! :)

--------------------------------------------------
Note added at 5 days (2020-12-08 11:41:10 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Ben de teşekkür ederim Aziz Bey. :)
Selected response from:

Selçuk Dilşen
United Kingdom
Grading comment
Tşkler
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3apre
Selçuk Dilşen
3Son İşlem
Amir Akbarpour Reihani
3ileri arıtım
Recep Kurt


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ileri arıtım


Explanation:
Bağlama göre bu şekilde de kullanılıyor...

Example sentence(s):
  • In this study, biologically treated real textile wastewater [dissolved organic carbon (DOC): 271mg/L, color: 1184 Pt-Co] was used for ozonation process as post treatment
  • Bu çalışmada, biyolojik arıtılmış tekstil atıksuyunun (çözünmüş organik karbon (TOC): 271mg/L, renk: 1184 Pt-Co) ozon prosesi kullanarak ileri arıtımı yapılmıştır

    https://www.researchgate.net/profile/Melike_Kozak2/publication/338005889_POST-TREATMENT_OF_BIOLOGICALLY_TREATED_TEXTILE_INDUSTRY_WASTEWATER_
Recep Kurt
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12

18 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Son İşlem


Explanation:
Mimaki tekstil konusunda bir sitedir ve "pre/post-treatment"ı "ön ve son işlem" şeklinde kullanıyor. Elbette "post-treatment" başka konularda da "son işlem" olarak görünüyor.


    https://www.mimaki.com.tr/products/on-ve-son-islem-ekipmanlari/
Amir Akbarpour Reihani
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian), Native in TurkishTurkish, Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi)

9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
apre


Explanation:
Arama motorlarında görebildiğim kadarıyla "finishing" ile eş anlamlı gibi duruyor. O yüzden "finishing"in karşılığı olan "apre"nin burada kullanılabileceğini düşünüyorum.

--------------------------------------------------
Note added at 34 mins (2020-12-03 00:45:25 GMT)
--------------------------------------------------

Ben de teşekkür ederim Aziz Bey! :)

--------------------------------------------------
Note added at 5 days (2020-12-08 11:41:10 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Ben de teşekkür ederim Aziz Bey. :)


    https://tureng.com/tr/turkce-ingilizce/apre
Selçuk Dilşen
United Kingdom
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Tşkler
Notes to answerer
Asker: Selçuk Bey çok teşekkürler...Tekstil materyalinin ön terbiye ve renklendirme işlemleri sonrası terbiye işletmesini terk etmeden önce, gördükleri mekanik ve kimyasal tüm işlemlere bitim işlemleri veya apre işlemleri denir. Tekstil ürününe, renklendirme sonrası yapılan apre işlemlerinde amaç; tutumunu, görünümünü değiştirmek ve geliştirmektir.19 Oca 2014

Asker: Bu arada kasketli resminiz konuşuyor - onu da belirteyim





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search