cost and freight free out Izmir

Turkish translation: C&F ve FO

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:cost and freight free out
Turkish translation:C&F ve FO
Entered by: Özden Arıkan

09:07 Jul 1, 2005
English to Turkish translations [PRO]
Bus/Financial - Transport / Transportation / Shipping
English term or phrase: cost and freight free out Izmir
this is the corrected version about the question on the phrase about the particulars of a shipment as arranged on the bill of lading
Halit Sen
İzmir'e C&F ve FO
Explanation:
Maalesef ith/ihr işlemlerini gerçekleştirenler ve taşıyıcılar da işlemlere Türkçe kelimeler getirmemişler ... free in/free out var; free out'da ithalatçı (ki bizim örneğimiz öyle görünüyor), terminal handling charges (liman masrafları) ödemiyor ... C&F de ihracatçının yükleme portundaki masraflar ve navlun dahil bir fiyat çektiğini belirtir. Kaynak: Maersk

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs 18 mins (2005-07-01 15:26:15 GMT)
--------------------------------------------------

Tam doğrusu \"C&F ve FO İzmir\"
Selected response from:

dewey
Turkey
Grading comment
thanks
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Bedeli ve Navlun Ücreti İzmir'de ödenmek üzere
Salih1946
5İzmir'e C&F ve FO
dewey
3cost and freight free out Izmir
Ayse Arslan


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
cost and freight free out izmir
cost and freight free out Izmir


Explanation:
Burada iki terim var: cost and freight (C&F) ve free out (FO). İzmir varış yerinin adı.

C&F satıcının maliyet ve navlunu karşıladığını, ama sigorta ve diğer masrafların alıcıya ait olduğunu ifade ediyor. FO ise yükleyicinin boşaltma giderlerini ödeyeceği anlamına geliyor.

Bu terimler çevrilmeden kullanılıyor genellikle..Ama C&F'ı "maliyet ve navlun" diye çevirmek mümkün.



Ayse Arslan
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
cost and freight free out izmir
İzmir'e C&F ve FO


Explanation:
Maalesef ith/ihr işlemlerini gerçekleştirenler ve taşıyıcılar da işlemlere Türkçe kelimeler getirmemişler ... free in/free out var; free out'da ithalatçı (ki bizim örneğimiz öyle görünüyor), terminal handling charges (liman masrafları) ödemiyor ... C&F de ihracatçının yükleme portundaki masraflar ve navlun dahil bir fiyat çektiğini belirtir. Kaynak: Maersk

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs 18 mins (2005-07-01 15:26:15 GMT)
--------------------------------------------------

Tam doğrusu \"C&F ve FO İzmir\"

dewey
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
thanks

1266 days   confidence: Answerer confidence 5/5
cost and freight free out izmir
Bedeli ve Navlun Ücreti İzmir'de ödenmek üzere


Explanation:
self-explanatory

Salih1946
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 16




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search