snout

Turkish translation: ön çıkıntı

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:snout
Turkish translation:ön çıkıntı
Entered by: Murat Kaymakcilar

21:33 Nov 22, 2014
English to Turkish translations [PRO]
Science - Zoology
English term or phrase: snout
H. habilis’te beyin biraz genişlemiş ve yüz snout'unu kaybetmiştir.

Sözlükte burun olarak geçse de ağız, burun ve hatta çeneyi de içeriyor.
Ayse Duru Mergenci
Turkey
ön çıkıntı
Explanation:
beyin biraz genişlemiş ve yüz, ön çıkıntısını kaybetmiştir. (Bahse konu evrelerin her birinde yüzün(ve çenenin) daha az çıkıntılı hale geldiği (yani iler doğru olan çıkıntısını kaybederek gittiği) görülmektedir. Bu çıkıntının kaybolduğunu ifade ettiğini değerlendiriyorum
Selected response from:

Murat Kaymakcilar
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Uzun burun
Salih YILDIRIM
4ön çıkıntı
Murat Kaymakcilar


  

Answers


54 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ön çıkıntı


Explanation:
beyin biraz genişlemiş ve yüz, ön çıkıntısını kaybetmiştir. (Bahse konu evrelerin her birinde yüzün(ve çenenin) daha az çıkıntılı hale geldiği (yani iler doğru olan çıkıntısını kaybederek gittiği) görülmektedir. Bu çıkıntının kaybolduğunu ifade ettiğini değerlendiriyorum

Murat Kaymakcilar
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler Murat Bey, evet öyle bir proses...


8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Uzun burun


Explanation:
http://www.merriam-webster.com/dictionary/snout

- the long nose of some animals (such as pigs)

- the nose of a person


--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2014-11-22 21:52:34 GMT)
--------------------------------------------------

Merriam-webster tanımına da yanlış diyorsunuz! Bu durumda, yanıtını bildiğinize göre neden sordunuz?

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2014-11-23 07:50:07 GMT)
--------------------------------------------------

Malumu ikrar lüzumsuz tekrardır!

Salih YILDIRIM
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: teşekkürler katkınız için, ama burun değil aradığım cevap

Asker: keşke önce sorunun altındaki yorumu okusaydınız... neden burun olmadığını açıklamak için de üç sayfa yazı yazmam gerekir burada...

Asker: Bir de burada soru soran çevirmenler genellikle merriam-webter'a bakabilecek kapasitede insanlar, uzmanlığınız olmayan bir terime sözlükten cevap verip bir de çıkışta bulunmayın isterseniz..





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search