tribe

Turkish translation: tribus

21:38 Nov 22, 2014
English to Turkish translations [PRO]
Science - Zoology / taksonomi
English term or phrase: tribe
Taksonomik sınıflandırmada Tribe, örn. Homininae tribe'ı
Ayse Duru Mergenci
Turkey
Turkish translation:tribus
Explanation:


Ref. sf. 6 ve sf. 15:

"Dünyada yaşayan çok büyük sayıdaki canlıyı tanıyabilme ve ortak bir bilimsel dille
anlatabilme, sistematik biyolojinin uğraşı alanıdır. Bu nedenle tüm canlılar benzerlik oranına ve
filogenetik akrabalıklarına göre yukarıdan aşağıya doğru sıraya dizilirler. En büyük kategori regnum
= alemdir, örneğin hayvanlar alemi gibi, daha alt kategori subregnum = altalem; örneğin,
çokhücreliler, birhücreliler gibi, ondan sonra filum = şube gelir; örneğin eklembacaklılar şubesi
gibi, daha sonra sınıflar takımlara, takımlar üstfamilyalara (-oidea son ekli), üstfamilyalar
familyalara (-idae son ekli) familyalar altfamilyalara (-inae son ekli), bunlar bazen tribuslara (-ini son
ekli), cinslere, türlere ve gerekirse alttürlere ayrılacak şekilde sınıflandırılır."
...
"Tribe (Tribus): Altfamilya ile cins arasında taksonomik bir kategori; "-ini" son ekini alır. Duruma
göre üst (-idi) ya da alttribus (-ina)'a ayrılabilir."
Selected response from:

Recep Kurt
Turkey
Grading comment
kabile ve oymak tribe'ın türkçe karşılıkları olsa da sistematik sınıflandırmada Hominidler dışında gruplarda kullanımı kulağa tuhaf geliyor. Bu yüzden Latincesini kullanmayı seçmek durumundayım.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4tribus
Recep Kurt
4kabile, boy
Zeki Güler
4oymak
Raffi Jamgocyan
4familya
Murat Kaymakcilar


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
familya


Explanation:
familya şeklinde çeviririm.


    Reference: http://www.thefreedictionary.com/tribe
Murat Kaymakcilar
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: teşekkürler


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
oymak


Explanation:
tüm biyolojik sınıfları ve Türkçe karşılıklarını linkte bulabilirsiniz


    Reference: http://tr.wikipedia.org/wiki/S%C4%B1n%C4%B1f_%28biyoloji%29
Raffi Jamgocyan
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Notes to answerer
Asker: teşekkürler


13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kabile, boy


Explanation:
.

Zeki Güler
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Notes to answerer
Asker: teşekkürler


23 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tribus


Explanation:


Ref. sf. 6 ve sf. 15:

"Dünyada yaşayan çok büyük sayıdaki canlıyı tanıyabilme ve ortak bir bilimsel dille
anlatabilme, sistematik biyolojinin uğraşı alanıdır. Bu nedenle tüm canlılar benzerlik oranına ve
filogenetik akrabalıklarına göre yukarıdan aşağıya doğru sıraya dizilirler. En büyük kategori regnum
= alemdir, örneğin hayvanlar alemi gibi, daha alt kategori subregnum = altalem; örneğin,
çokhücreliler, birhücreliler gibi, ondan sonra filum = şube gelir; örneğin eklembacaklılar şubesi
gibi, daha sonra sınıflar takımlara, takımlar üstfamilyalara (-oidea son ekli), üstfamilyalar
familyalara (-idae son ekli) familyalar altfamilyalara (-inae son ekli), bunlar bazen tribuslara (-ini son
ekli), cinslere, türlere ve gerekirse alttürlere ayrılacak şekilde sınıflandırılır."
...
"Tribe (Tribus): Altfamilya ile cins arasında taksonomik bir kategori; "-ini" son ekini alır. Duruma
göre üst (-idi) ya da alttribus (-ina)'a ayrılabilir."



    Reference: http://yunus.hacettepe.edu.tr/~demirsoy/Kitaplar_files/icind...
Recep Kurt
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 20
Grading comment
kabile ve oymak tribe'ın türkçe karşılıkları olsa da sistematik sınıflandırmada Hominidler dışında gruplarda kullanımı kulağa tuhaf geliyor. Bu yüzden Latincesini kullanmayı seçmek durumundayım.
Notes to answerer
Asker: teşekkürler





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search