dimensionally-stable material

Ukrainian translation: розміро-стійкий матеріал

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:dimensionally-stable material
Ukrainian translation:розміро-стійкий матеріал
Entered by: Alexander Onishko

07:46 Apr 28, 2005
English to Ukrainian translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
English term or phrase: dimensionally-stable material
= размерно устойчивый материал

див. http://www.multitran.ru/c/m.exe?t=1450405_2_1

а як це буде українською ?
Alexander Onishko
розміро-стійкий матеріал
Explanation:
розміро-стійкий матеріал
Selected response from:

Myron Netchypor
Ukraine
Grading comment
всем спасибо ! все варианты хороши !
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1стабільний/стійкий (за) розмірами матеріал
Vassyl Trylis
3 +1безусадковий матерiал
Nik-On/Off
1розміро-стійкий матеріал
Myron Netchypor


  

Answers


50 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
розміро-стійкий матеріал


Explanation:
розміро-стійкий матеріал

Myron Netchypor
Ukraine
Works in field
Native speaker of: Native in UkrainianUkrainian, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 16
Grading comment
всем спасибо ! все варианты хороши !

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
безусадковий матерiал


Explanation:
матерiал, що не мiняе розмiри
матерiал стабiльный за розмiрами

Nik-On/Off
Ukraine
Specializes in field
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vassyl Trylis: з третім варіантом (якого я спочатку не помітив).
2 hrs
  -> Ось так краще! :) Дякую

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
стабільний/стійкий (за) розмірами матеріал


Explanation:
Безусадковий просто не годиться, бо звужує поняття: усадка - це незворотне зменшення (розміру, об"єму). А коли це дерево? І важливо, наприклад, щоб воно не гуляло туди-сюди від зміни вологості?

Можна погодитися з варіантом Мирона, особливо якщо термін вживається багато разів у тексті. Але у випадковому контексті він трохи неоднозначний. Такі конструкції найчастіше означають "стійкий ДО ЧОГОСЬ" (водо-, кислото-, тепло- і т. ін. стійкий)і в даному випадку примушують читача шкребти шию: а чи не означає це, що властивості даного матеріалу не залежать від його розміру?

Аби уникнути цих незручностей, я часто віддаю перевагу простим робітничо-селянським конструкціям: матеріал, стійкий/стабільний за розмірами. Якщо термін повторюється багато разів, то після першого ознайомлення далі скрізь (чи не скрізь, але розумною мірою) можна залишати прото "стабільний матеріал"

І ще зауваження: це переконливий приклад, коли не все слід калькувати з російської - бо той мультитрановий переклад просто безграмотний. Лінгво 10 поводиться значно культурніше: dimensionally stable безусадочный; не изменяющий размеры; стабильный по размерам.

Vassyl Trylis
Specializes in field
Native speaker of: Native in UkrainianUkrainian, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nik-On/Off: А мiй варIант "матерiал стабiльный за розмiрами" не правильний?
1 hr
  -> Нормальний варіант, я його справді не помітив. Було не ховати його за клуню:-)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search