blowout

Ukrainian translation: Улоговина видування

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:blowout
Ukrainian translation:Улоговина видування

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
07:56 Dec 21, 2009
English to Ukrainian translations [PRO]
Science - Geology
Additional field(s): Agriculture, Geography
English term or phrase: blowout
Definition from geotech.org:
A shallow circular or elliptical depression in sand or dry soil formed by wind erosion.

Example sentence(s):
  • Deflation basins, called blowouts, are hollows formed by the removal of particles by wind. Blowouts are generally small, but may be up to several kilometers in diameter. cartage.org
  • Slopes protected from the prevailing winds have had negligible wind erosion except in areas where severe erosion created deflation basins. These blowout basins are limited to small interfluve areas, a few square miles in size, which probably had a thick layer of loose, sand-size fissile-shale fragments that winds could erode. Soil Science Society of America
  • Wind erosion removes and redistributes soil. Small blowout areas may be associated with adjacent areas of deposition at the base of plants or behind obstacles, such as rocks, shrubs, fence rows, and roadbanks. United States Department of Agriculture
Glossary-building KudoZ




This question was created by:


This question is closed

Улоговина видування
Definition:
Неглибока улоговина (западина) на поверхні піску, сухого ґрунту (наприклад, лесу), сухого снігу, круглої або еліптичної у плані формі, різного, але зазвичай невеликого розміру та простягання, сформована вітровою ерозією (дефляцією). Як правило, улоговина видування витягнута у плані та напрямом пануючих вітрів.
Улоговини видування поширені у посушливих районах – піщаних пустелях, солончаках, степах, а також у районах зі стійким сніговим та льодовим покривом.
Використання цього поняття стосовно поверхні снігу не є загальноприйнятим. Для означення впливу вітру на тверду природну поверхню (каменю, льоду тощо) використовуються інші терміни.

Менш поширений синонім – дефляційна западина.
Selected response from:

Oleksandr Kupriyanchuk
Ukraine
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
5 +2Улоговина видування
Oleksandr Kupriyanchuk
4 -1котловина видування
AndriyRubashnyy


  

Translations offered


8 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
котловина видування


Definition from bio.chnu.edu.ua:
Дефляція - вітрова ерозія, процес розвіювання вітром ґрунту, гірських порід.

Example sentence(s):
  • І в кожному районі об’єм котловин видування відповідає об’єму навіяних форм. Враховуючи те, що котловини видування є своєрідними формами, які важко сплутати з іншими утворення, слід було б очікувати їх присутність і в цій місцевості. - checkreferat.com  
  • У грунтах нагромаджуються солі хлору, натрію, кальцію, магнію. Зональними формами рельєфу є бархани і барханні ланцюги, грядкові піски, котловини видування, ярданги, такири, грибоподібні скали, адири, узобої (сухі русла). Характерними грунтами у зоні є бурі і сіро-бурі, сіроземи, такирні і солончаки. - npu.edu.ua  
  • В результаті утворюються і розширюються дефляційні котловини, посилюється розчленованість еолового рельєфу. Суттєві корективи у такий розподіл вітру вносить рослинність. - disser.com.ua  

Explanation:
Інша назва "дефляційна котловина"
AndriyRubashnyy
Germany
Native speaker of: Native in UkrainianUkrainian, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 4

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
No  Oleksandr Kupriyanchuk: У "Definition насправді означається інше поняття -- "вітрова ерозія", а про "котловину (русизм) видування" можна лище непрямо здогадуватись із джерел, які побіжно згадують "котловини видування" і не дають жодного пояснення. Жартуєте?// Дякую. Підтримайте.
19 days
  -> Дякую. Визначення на жаль не знайшов, але даний термін використовуються, що й підтвержують запропоновані посилання. А з іншого боку, запропонуйте кращий варіант, я Вас обов'язково підтримаю

27 days   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Улоговина видування


Definition from own experience or research:
Неглибока улоговина (западина) на поверхні піску, сухого ґрунту (наприклад, лесу), сухого снігу, круглої або еліптичної у плані формі, різного, але зазвичай невеликого розміру та простягання, сформована вітровою ерозією (дефляцією). Як правило, улоговина видування витягнута у плані та напрямом пануючих вітрів.
Улоговини видування поширені у посушливих районах – піщаних пустелях, солончаках, степах, а також у районах зі стійким сніговим та льодовим покривом.
Використання цього поняття стосовно поверхні снігу не є загальноприйнятим. Для означення впливу вітру на тверду природну поверхню (каменю, льоду тощо) використовуються інші терміни.

Менш поширений синонім – дефляційна западина.

Example sentence(s):
  • Такі потоки та вітер впродовж літа можуть винести весь розпушений в процесі кристалізації солей матеріал. Щорічне повторення такого явища призводить до подальшого поглиблення дефляційної западини, або улоговини видування. - Геологічна діяльніст  
  • Характерними формами вітрової ерозії є: улоговини видування, ніші видування, борозни і траншеї, гребені, а також здування пухкого ґрунту. - ЗАКОНОМРНОСТІ ТА ОСЕР  
  • "Системи барханів з глибокими улоговинами видування" - Справжній геолог » 2009  
Oleksandr Kupriyanchuk
Ukraine
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in category: 4

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  AndriyRubashnyy: Ви мене все ж не переконали, що мій варіант неправильний. Мінус мого варіанту в тому, що я не запропонував визначення. Улоговина і котловина - це синоніми, якщо довіряти різним словникам. Та все ж Ваш варіант можливо таки трохи кращий (не русифікований)
11 mins
  -> Дякую. Котловина (рос.) = улоговина (укр.). На відміну від окремих зрусищених геоморфологів (наука про рельєф), геологів тощо, а також авторів супершвидкостиглих рефератів.ком, як словники, так і чимало академічних видань однозначно кажуть саме так.

Yes  Ievgen Medvedskyi
3 days 16 hrs
  -> Дякую.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search