KudoZ home » English to Bosnian » Medical

Pertussis

Bosnian translation: hripavac


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:pertussis
Bosnian translation:hripavac
Entered by: valentinas

04:13 Jul 2, 2002
English to Bosnian translations [Non-PRO]
Medical
English term or phrase: Pertussis
Pertussis-containing vaccine
valentinas
United States
hripavac
Explanation:
"Pertussis" is whooping cough and Croatian name is "hripavac".

Cjepivo protiv hripavca.

Srdačno!

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-02 05:20:35 (GMT)
--------------------------------------------------

Drugi nazivi u narodu su \"kukurikavac\" i \"magareči kašalj\".

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-02 05:21:35 (GMT)
--------------------------------------------------

\"Pertussis\" je i naziv bakterije uzročnika ove zarazne bolesti.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-02 05:25:48 (GMT)
--------------------------------------------------



Piše: dr. med. Miran Cvitković, specijalist pedijatar, Klinika za pedijatriju

Medicinskog fakulteta, KBC-Rebro, Zagreb





Hripavac je akutna bakterijska zarazna bolest uzrokovana gram -

negativnim kokobacilom Bordetella pertussis. Osnovno je obilježje

bakterije da zahvaća sluznicu dišnog sustava gdje izaziva upalu,

remeti normalnu funkciju respiratornog epitela uz istodobno stvaranje

raznih biološki aktivnih tvari i toksina koji igraju važnu ulogu u

razvoju bolesti. Karakterističan znak bolesti su snažni napadi

nezadrživog i iscrpljujućeg kašlja koji završavaju vrlo čujnim i

grubim, dubokim udisajem, zvukom nalik glasanju magarca ili

kukurikanju. Bolest se uspješno liječi antibioticima no unatoč tome

valja znati da je riječ o ozbiljnoj bolesti koja može, pogotovo u

dojenčadi, završiti i smrću


Selected response from:

Kemal Mustajbegovic
Grading comment
Svima fala lipa, sve ste mi pomogli. Ali ovako detaljan odgovor zasluzuje svaku pohvalu.
Thanks!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3hripavac
Kemal Mustajbegovic
5 +1veliki kašaljxxxDijana D
5pertusisxxxAjdaR
5vakcina za veliki kasaljBranka Ramadanovic
4veliki kašaljxxxDijana D


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
hripavac


Explanation:
"Pertussis" is whooping cough and Croatian name is "hripavac".

Cjepivo protiv hripavca.

Srdačno!

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-02 05:20:35 (GMT)
--------------------------------------------------

Drugi nazivi u narodu su \"kukurikavac\" i \"magareči kašalj\".

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-02 05:21:35 (GMT)
--------------------------------------------------

\"Pertussis\" je i naziv bakterije uzročnika ove zarazne bolesti.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-02 05:25:48 (GMT)
--------------------------------------------------



Piše: dr. med. Miran Cvitković, specijalist pedijatar, Klinika za pedijatriju

Medicinskog fakulteta, KBC-Rebro, Zagreb





Hripavac je akutna bakterijska zarazna bolest uzrokovana gram -

negativnim kokobacilom Bordetella pertussis. Osnovno je obilježje

bakterije da zahvaća sluznicu dišnog sustava gdje izaziva upalu,

remeti normalnu funkciju respiratornog epitela uz istodobno stvaranje

raznih biološki aktivnih tvari i toksina koji igraju važnu ulogu u

razvoju bolesti. Karakterističan znak bolesti su snažni napadi

nezadrživog i iscrpljujućeg kašlja koji završavaju vrlo čujnim i

grubim, dubokim udisajem, zvukom nalik glasanju magarca ili

kukurikanju. Bolest se uspješno liječi antibioticima no unatoč tome

valja znati da je riječ o ozbiljnoj bolesti koja može, pogotovo u

dojenčadi, završiti i smrću




Kemal Mustajbegovic
Native speaker of: Croatian
PRO pts in pair: 123
Grading comment
Svima fala lipa, sve ste mi pomogli. Ali ovako detaljan odgovor zasluzuje svaku pohvalu.
Thanks!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  alz: hripavac je sluzbeni medicinski naziv; ostali nazivi kao veliki kasalj, magareci kasalj i sl. su narodni, kolokvialni nazivi za istu bolest
7 hrs
  -> Hvala!

agree  hrvaska
39 days

agree  Chicago-Bosnian
44 days

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
vakcina za veliki kasalj


Explanation:
My little son just received one so I know...

Branka Ramadanovic

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
veliki kašalj


Explanation:
Pertussis-containing vaccine - Vakcina protiv velikog kašlja

xxxDijana D
Native speaker of: Native in Serbo-CroatSerbo-Croat, Native in BosnianBosnian

10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
pertusis


Explanation:
bordetela pertusis

This is the way it is used among health workers.

xxxAjdaR

2 days2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
veliki kašalj


Explanation:
As the answerer pointed out, hripovac is the Croatian term for whooping cough - you asked for Bosnian. "Veliki kašalj" is commonly used in Bosnian and it would be better to enter this in the Bosnian glossary.

xxxDijana D
Native speaker of: Native in Serbo-CroatSerbo-Croat, Native in BosnianBosnian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Chicago-Bosnian: good point...
41 days