KudoZ home » English to Bulgarian » Art/Literary

it's six o'clock position now

Bulgarian translation: six o'clock position


00:54 Nov 25, 2001
English to Bulgarian translations [PRO]
Art/Literary
English term or phrase: it's six o'clock position now
Nesto, svyrzano s kacane na helikopter:
-Where abouts do we spot the winch to?
- It's a six o'clock position now.

ASAP!!!!!!
slavist
Bulgarian translation:six o'clock position
Explanation:
po sistemata, prieta v aviaciata na angloeziqnite strani za oznaqavane na polojenieto na daden predmet ili posoka (kurs) za sledvane, tova e (1) direktno otzad, ili (v sluqaa) vertikalno nadolu.

Ako si predstavite, qe ciferblatwt na qasovnik e kompasna roza, poluqavate toqna idea: 12 qasa e 0 gradusa (sever), 3 qasa e 90 gradusa (iztok), 6 qasa e 180 gradusa (ug), 9 qasa e 270 gradusa (zapad).
Selected response from:

Peter Skipp
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2it's six o'clock position nowsonya krasteva
5six o'clock position
Peter Skipp
4 +1Виж по-долу
Maya.P
2"сега е точно надолу" (в положение "шест часа")Vihar Krastev
1стрелки на 180 градуса с противоположни посокиElissaveta Toteva


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Виж по-долу


Explanation:
Може би става въпрос за установяване на някакъв лост в точно определено положение. В случая, може да се каже така
- Как да го разположим тоя лост, бе?
- В момента сочи надолу (положение 6 часа)

Естествено това е само едно предположение:-)

Maya.P
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 43

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ludwig Chekhovtsov
3 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
стрелки на 180 градуса с противоположни посоки


Explanation:
така е в машинното чертане, не знам как е при хеликоптерите

Elissaveta Toteva
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 185

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
it's six o'clock position now


Explanation:
Tova e voenen termin za koordinati. Prevezhda se doslovno.

Postavi krana /lebedkata/ na shest chasa.

Uspech.
Sonya

sonya krasteva

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vihar Krastev
43 mins

agree  Maya.P: Така е, но ми се струва, че в случая не може да се говори за лебедка или кран. Това е по-скоро някаква ръчка/лост с извита форма.... като в трамваите:-)
2 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
"сега е точно надолу" (в положение "шест часа")


Explanation:
Според мен точността на превода зависи от правилното разтълкуване и превод на думата "winch" (i.e. (1) a crank with a handle for giving motion to a revolving part of machine; (2) any of the various machines or instruments for hauling or pulling; (3) a powerful machine having one or more barrels or drums on which to coil a rope, cable or chain for hauling or hoisting = лебедка).
Затова съм съгласен с предната колега, че става дума за вертикално долно положение на лоста на лебедка подобно на стрелката на часовник в 6 часа.
Успех.

Vihar Krastev
PRO pts in pair: 56

15 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
six o'clock position


Explanation:
po sistemata, prieta v aviaciata na angloeziqnite strani za oznaqavane na polojenieto na daden predmet ili posoka (kurs) za sledvane, tova e (1) direktno otzad, ili (v sluqaa) vertikalno nadolu.

Ako si predstavite, qe ciferblatwt na qasovnik e kompasna roza, poluqavate toqna idea: 12 qasa e 0 gradusa (sever), 3 qasa e 90 gradusa (iztok), 6 qasa e 180 gradusa (ug), 9 qasa e 270 gradusa (zapad).

Peter Skipp
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 163