KudoZ home » English to Bulgarian » Art/Literary

olive branch

Bulgarian translation: протягам маслинена клонка


14:19 Dec 15, 2001
English to Bulgarian translations [Non-PRO]
Art/Literary
English term or phrase: olive branch
extending the olive branch

Подозирам доста преносен смисъл:))))
andre
Bulgarian translation:протягам маслинена клонка
Explanation:
Вие несъмнено знаете преносния смисъл на израза, а именно - търся помирение, примирие
Selected response from:

Maya.P
Grading comment
Моето уточнение пък е - освен благодарностите, че се казва маслинова клонка, респ. клонче.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2протягам маслинена клонка
Maya.P
4 +1маслинено клончеLudwig Chekhovtsov


  

Answers


50 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
протягам маслинена клонка


Explanation:
Вие несъмнено знаете преносния смисъл на израза, а именно - търся помирение, примирие

Maya.P
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 43
Grading comment
Моето уточнение пък е - освен благодарностите, че се казва маслинова клонка, респ. клонче.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Peter Skipp
1 hr

agree  Ludwig Chekhovtsov: С малко уточнение: маслинено (или палмово) клонче
1 hr

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
маслинено клонче


Explanation:
Като вариант: палмово клонче

Съгласен съм с Майя, обаче аз знам този израз именно в този вариант: клонче, а не клонка. А обяснение е същото: това е символ на мира, на примирение.

Ludwig Chekhovtsov
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in pair: 564

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maya.P: На български клонче и клонка са синоними. Могат да се използват и двете. Името ми е Мая:-))
3 mins
  -> Благодаря ви много, уважаема Мая (а не Майя). Всичко добро и Merry Xmas!