KudoZ home » English to Bulgarian » Art/Literary

Divine Conception

Bulgarian translation: Непорочното зачатие


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Divine Conception
Bulgarian translation:Непорочното зачатие
Entered by: bg.Linguist

08:41 Jan 23, 2003
English to Bulgarian translations [PRO]
Art/Literary
English term or phrase: Divine Conception
как се казва на бълг. - терминът, моля
Спешно!
slavist
NEPOROCHNOTO ZACHATIE
Explanation:
NEPOROCHNOTO ZACHATIE SE KAZVA!!!!!!!!!

Ne moga da poviarvam..
Selected response from:

bg.Linguist
Bulgaria
Grading comment
благодаря
става дума и за умисъл, замисъл и пр. благодаря, все пак имаше двусмислица
не се притеснявайте чак толкова
и не вярвайте:))))
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5NEPOROCHNOTO ZACHATIE
bg.Linguist
3 +2Непорочното зачатие
Anelia Dobreva
4Божественото зачатие на Исус Христос
Evelina Mineva
2 +1непорочно зачатие
Stoyan Germanov


Discussion entries: 1





  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
Непорочното зачатие


Explanation:
Като няма контекст това е единственото, което им идва наум.

Из мрежата се появявя рядко така че вероятно на английски си е погрешна употреба.

Все пак го има и в смисъла на Божие внушение или може би просветление.

Anelia Dobreva
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bg.Linguist
5 hrs

agree  Andrei Vrabtchev
8 hrs

21 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
непорочно зачатие


Explanation:
мисля, че така се казва, а не "божествено", защото има църковен празник със същото име

Stoyan Germanov
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 106

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bg.Linguist: tova shte da e prichinata..
5 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Божественото зачатие на Исус Христос


Explanation:
"Непорочно зачатие" на английски е immaculate conception. По принцип става дума за едно и също нещо, но в случая е употребен терминът divine (божествен), за да се направи разграничение с "човешкото зачатие" - human conception. Вж.: The conception and birth of Jesus Christ differed from that of every human infant in only one respect, namely, the soul of Jesus Christ was infinite, while that of every other human infant is finite...
Aside from this, there is no difference whatever between the conception of Jesus Christ, and the conception of every human infant...Both are effected by the immediate operation of the Divine love and wisdom...In regard to all human conception, we are told that the Lord first creates an “inmost vessel receptive of life.” (Цитати от пропoвед, озаглавена "The Divine Conception and Birth ofJesus Christ: www.lakemartin.net/~atallen/4/5.htm


Evelina Mineva
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 4

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
NEPOROCHNOTO ZACHATIE


Explanation:
NEPOROCHNOTO ZACHATIE SE KAZVA!!!!!!!!!

Ne moga da poviarvam..

bg.Linguist
Bulgaria
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in pair: 49
Grading comment
благодаря
става дума и за умисъл, замисъл и пр. благодаря, все пак имаше двусмислица
не се притеснявайте чак толкова
и не вярвайте:))))