KudoZ home » English to Bulgarian » Automotive / Cars & Trucks

spring applied brakes

Bulgarian translation: спирачки с пружинно задействане


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:spring applied brakes
Bulgarian translation:спирачки с пружинно задействане
Entered by: Comtrans1

14:04 Mar 8, 2004
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: spring applied brakes
Spring applied multi-disc liquid cooled wheel brakes.
Comtrans1
спирачки с пружинно задействане
Explanation:
При автомобилите спирачките нормално са освободени, и спирачно усилие се прилага при задействане (натискане на педала), което повишава налягането на маслото в спирачните цилиндърчета; те се "разпъват" и притискат феродовата челюст към спирачния диск (или барабан). Когато се отнеме натискът от педала, налягането спада и цилиндърчетата се "прибират" под действието на пружинки, намалявайки силата на триене.

При тежките машини спирачките обикновено действат обратно. В състояние на покой феродовите елементи са притиснати към спиращия елемент (диск, главина и т.н. в зависимост от конструкцията) от мощна пружина, и спирачното усилие е максимално. Така изпълняват ролята и на "ръчна спирачка" (там няма отделна parking brake).

Когато двигателят заработи и машината се подготви за движение, налягането в спирачната хидравлична система се повишава до работна стойност и спирачните хидроцилиндри започват да действат *срещу* усилието на пружината, освобождавайки колелото да се върти. Натискането на спирачния педал води до *намаляване* на налягането в хидроцилиндрите, т.е. те освобождават частично пружината, и тя започва да упражнява спирачно усилие.

Тази схема не е никак икономична, но има едно несъмнено предимство: ако в спирачната хидравлика се получи пробив (т.е. налягането на маслото спадне), машината със сигурност спира... за разлика от леката кола, където при такъв пробив най-добре да си избереш по-мекичък храсталак, в който да спреш... ;)
Selected response from:

invguy
Bulgaria
Grading comment
мекичък храсталак :)))))
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Виж по-долу
Maya.P
4 +1спирачки с пружинно задействане
invguy
1спирачки, задействани с пружинаkalina


Discussion entries: 5





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
Виж по-долу


Explanation:
Според мен се има предвид, че спирачките на колелото представляват течно охлаждан феродов диск, т.е. два свързани към трети с пружини дискове, които се трият в колелото при спиране. Но въобще не съм сигурна.


Maya.P
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
спирачки с пружинно задействане


Explanation:
При автомобилите спирачките нормално са освободени, и спирачно усилие се прилага при задействане (натискане на педала), което повишава налягането на маслото в спирачните цилиндърчета; те се "разпъват" и притискат феродовата челюст към спирачния диск (или барабан). Когато се отнеме натискът от педала, налягането спада и цилиндърчетата се "прибират" под действието на пружинки, намалявайки силата на триене.

При тежките машини спирачките обикновено действат обратно. В състояние на покой феродовите елементи са притиснати към спиращия елемент (диск, главина и т.н. в зависимост от конструкцията) от мощна пружина, и спирачното усилие е максимално. Така изпълняват ролята и на "ръчна спирачка" (там няма отделна parking brake).

Когато двигателят заработи и машината се подготви за движение, налягането в спирачната хидравлична система се повишава до работна стойност и спирачните хидроцилиндри започват да действат *срещу* усилието на пружината, освобождавайки колелото да се върти. Натискането на спирачния педал води до *намаляване* на налягането в хидроцилиндрите, т.е. те освобождават частично пружината, и тя започва да упражнява спирачно усилие.

Тази схема не е никак икономична, но има едно несъмнено предимство: ако в спирачната хидравлика се получи пробив (т.е. налягането на маслото спадне), машината със сигурност спира... за разлика от леката кола, където при такъв пробив най-добре да си избереш по-мекичък храсталак, в който да спреш... ;)

invguy
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 208
Grading comment
мекичък храсталак :)))))

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Empty Whiskey Glass
11 hrs

1 day19 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
спирачки, задействани с пружина


Explanation:
Мисля, че звучи по-добре, иначе смисълът е същият

kalina
Bulgaria