KudoZ home » English to Bulgarian » Bus/Financial

risk-surcharges

Bulgarian translation: допълнителни такси във връзка с риска


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:risk-surcharges
Bulgarian translation:допълнителни такси във връзка с риска
Entered by: vanya

09:04 Oct 18, 2001
English to Bulgarian translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: risk-surcharges
risk-surcharges for start-ups
Violina Antcheva
допълнителни такси във връзка с риска при стартиращи предприятия
Explanation:
От контекста даден за следващия въпрос става ясно, че това се отнася за отпускане на кредити на новоучредени фирми, при което не е необходимо да се предоставя обезпечение от кредитополучателите, а вместо това се заплащат по-високи такси (може и под формата на лихви) поради по-високия риск при този вид предприятия.
cf surcharge:
1. an additional charge, tax, or cost.
2. an excessive sum or price charged.
3. an additional or excessive load or burden.
Успех!
Selected response from:

vanya
Grading comment
Blagodaria mnogo:)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4допълнителни рискови разходи за новоучредени дружестваStoyan Germanov
4допълнителни такси във връзка с риска при стартиращи предприятияvanya
4рискови допълнителни разходи
Natasha Stoyanova


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
рискови допълнителни разходи


Explanation:
Или по-точно рискови в този случай може да се замени и с неочаквани, непредвидени допълнителни разходи.

Справки: Лингво 7.0

Natasha Stoyanova
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 276

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
допълнителни такси във връзка с риска при стартиращи предприятия


Explanation:
От контекста даден за следващия въпрос става ясно, че това се отнася за отпускане на кредити на новоучредени фирми, при което не е необходимо да се предоставя обезпечение от кредитополучателите, а вместо това се заплащат по-високи такси (може и под формата на лихви) поради по-високия риск при този вид предприятия.
cf surcharge:
1. an additional charge, tax, or cost.
2. an excessive sum or price charged.
3. an additional or excessive load or burden.
Успех!


    personal experience
    Random House Webster's Unabridged Dictionary
vanya
PRO pts in pair: 20
Grading comment
Blagodaria mnogo:)

15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
допълнителни рискови разходи за новоучредени дружества


Explanation:
Макар да става въпрос по-скоро за предприятия, започващи стопанска дейност (start-ups=jeunes entreprises), кредитите (натоварени с допълнителни рискови разходи) се отпускат на дружествата, чиято собственост са предприятията.


    Eurodicautom (En-Fr)
Stoyan Germanov
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 106