KudoZ home » English to Bulgarian » Business/Commerce (general)

exclusive contract

Bulgarian translation: договор за изключително представителство, за изключителни права


16:01 Dec 28, 2010
English to Bulgarian translations [PRO]
Law/Patents - Business/Commerce (general) / law
English term or phrase: exclusive contract
като специален договор или?
въпросът е, че няма обяснения за изключителни права, въпреки че това се подразбира и все пак...
xxxOrlan
Bulgarian translation:договор за изключително представителство, за изключителни права
Explanation:
Договорът за изключително представителство съгласно чл. 36 ал. 2 ТЗ:
Чл. 36. (1) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 38 от 2006 г.) Търговският представител има право на възнаграждение за всички сделки, извършени от него, с негово сътрудничество или с клиенти, които той е привлякъл за сключването на съответния вид сделки през периода на действие на договора му с търговеца. Възнаграждение се заплаща и за сделки, които са били подготвени, но не са сключени, освен ако това се дължи на причина, която не може да се вмени във вина на търговеца.

(2) Когато на търговския представител е предоставен определен район или кръг от клиенти, той има право на възнаграждение и за сделките, които не са извършени с негово съдействие, но са извършени с лица от същия район или от същата клиентела.
Selected response from:

Станислав (Stanislav) Чалъков (Chalakov)
Bulgaria
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6договор за изключително представителство, за изключителни права
Станислав (Stanislav) Чалъков (Chalakov)
5 +2изключителен/ексклузивен договор
Andrei Vrabtchev


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
изключителен/ексклузивен договор


Explanation:
успех!

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2010-12-28 16:08:20 GMT)
--------------------------------------------------

"there is an exclusive supply contract with a Chinese producer"
"има изключителен договор за доставка с китайски производител"

http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=en&ihmlang=...

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2010-12-28 16:08:43 GMT)
--------------------------------------------------

Need for Speed: EA има ексклузивен договор с Porsche
http://mytech.bg/novini/3611/Need for Speed EA има ексклузив...

Andrei Vrabtchev
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 48

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vladislava Metodieva
4 mins
  -> thanks!

agree  Elenka Ganeva: Изключителен - принадлежащ само на субекта, невключен, неприет или непринадлежащ на други. Единствен. Затоврен (по характер); с ограничен достъп или участие: отреден само на едно лице. "Световен речник по право и търговия", т. 3 Успех!!!
1 hr
  -> merci!

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
договор за изключително представителство, за изключителни права


Explanation:
Договорът за изключително представителство съгласно чл. 36 ал. 2 ТЗ:
Чл. 36. (1) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 38 от 2006 г.) Търговският представител има право на възнаграждение за всички сделки, извършени от него, с негово сътрудничество или с клиенти, които той е привлякъл за сключването на съответния вид сделки през периода на действие на договора му с търговеца. Възнаграждение се заплаща и за сделки, които са били подготвени, но не са сключени, освен ако това се дължи на причина, която не може да се вмени във вина на търговеца.

(2) Когато на търговския представител е предоставен определен район или кръг от клиенти, той има право на възнаграждение и за сделките, които не са извършени с негово съдействие, но са извършени с лица от същия район или от същата клиентела.


    Reference: http://lex.bg/laws/ldoc/-14917630
    Reference: http://irinakonstantinova.com/2010/10/%D0%B4%D0%BE%D0%B3%D0%...
Станислав (Stanislav) Чалъков (Chalakov)
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
Notes to answerer
Asker: Мерси!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Willy Obretenov: Не договорът, а правата са изключителни
3 hrs
  -> Благодаря!

agree  Georgi Kovachev
4 hrs
  -> Благодаря!

agree  Viviana_bg
7 hrs
  -> Благодаря!

agree  C_Metschkaroff: с: Договор за притежаване на изключителни права... (вж. и В. Обретенов).
16 hrs
  -> Благодаря!

agree  Viktoria Volkova
1 day 4 hrs
  -> Благодаря!

agree  Svetla Ignatova: ограничителeн договор, задължаващ купувача да купува стоки само от определен доставчик
3 days 16 hrs
  -> Благодаря!